Begravningsentreprenör

Igår såg jag en annons i en tidning om en KY-utbildning för att bli Begravningsentreprenör. Okej, det finns många absolut nödvändiga yrken i världen som jag är evigt tacksam för att det finns människor som vill jobba inom. Men jag undrar vilka personerna är, som när de bläddrar i tidningen får en "aha-upplevelse"... "nämen, det här är nog ett yrke för mig!". Vem läser till begravningsentreprenör? Jag säger inte att det är något fel på yrket, jag blev bara så förvånad över att det fanns en utbildning för det, och att någon "planerar" för att bli det. Jag trodde kanske mer som en kollega sa till mig, att det nog är många som "ärver" yrket från sina föräldrar.

Men i Uppsala finns en 1-årig KY-utbildning för Begravningsentreprenör, för er som är intresserade.

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0