Alibilöpning på G?

Varje dag i skolan har jag elever som är sjuka. En del av eleverna känner troligtvis efter väldigt ordentligt om de möjligtvis inte har något litet virus. Åtminstone borde det vara så, för den sjukfrånvarostatistik vi har på skolan kan troligtvis inte jämföras med någon arbetsplats. Detta mycket märkligt, då man i åldern 16-19 år, borde vara rätt pigg och fräsch i kroppen...

En till som känner efter lite extra är min man. Johan är idag krasslig och jag har en hypotes kring detta. Imorgon börjar vårt påsklov (ja, jag vet, vi lärare har det bra). Detta är det tredje lovet som Johan är sjuk detta läsår. Det här är också det tredje lovet det här läsåret som vi har stora planer gällande vår stuga. Den här veckan (var tänkt) att det skulle läggas Ölanddssten längs stugan och takpannor på friggeboden. Så min fråga, kära make, känner du liksom mina elever efter väldigt noga för att du är rädd för ett något ansträngande arbete?

Tack & hej!
KRAM

Ps. Skämtar med Johan..., han är faktiskt krasslig och mår själv väldigt dåligt över att han vid två tidigare lov fått ligga inne i sängen och sett mig arbeta och slita helt frenetsikt (ok, nu kanske jag tog i lite vad gäller min egen insats).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0