Lady in Red

Idag har jag gjort förberedelser inför Italienresan. Jag har packat väskan, handlat solskyddskräm, pocketböcker och ett par promenadskor. Jag känner mig nästan gammal, över det sistnämnda. Men besöket gick idag till Ecco, och inhandlandet av ett par röda casual supercross. Visst är de fina? Nu kan jag gå och gå i Rom!


Jag har idag också ägnat sex timmar till målning av element, lister m.m. i den nya lägenheten. Johan och jag började måla tillsammans, men efter 30 min slängde Johan ifrån sig penseln och sa att det var ett jävla pill-jobb. Istället har han servat mig med middag och mackor. Känns som ombytta roller. Jag kommer in i vår lägenhet med arbetskläder på mig och är vrålhungrig medans Johan har städat och maten står på bordet. Men vad gör man inte för att väga upp, det enligt vissa, ojämlika Sverige. Vad gör ni?

Idag är jag beredd att ta tillbaka något som jag tidigare dissat. Familjen Krantz har som jag tidigare en gång nämnt i min blogg, en stor övertro och förtjusning till Vick smörjkräm när man är krasslig. Jag har de senaste tio dagarna haft en väldigt hes röst och haft tungt att andas. Det blev ett besök till läkaren, men det konstaterades att jag var frisk men troligtvis fått i mig byggdamm i samband med renoveringen. I förrgårkväll, enormt trött på denna hesa röst och tunga andning, gick jag tillslut med på att låta mig prova Vick - och tänk det känns faktiskt lite bättre efter att han använt det i två dagar!

Sak nummer två, som jag är beredd på att ändra uppfattning kring är Skype. Jag gör för tillfället ett grupparbete med två killar på Malmö högskola. Två killar som gillar att sitta framför datorerna, tyckte det var självklart att vi skulle hålla kontakten via Skype då vi gör vårt arbete. Min fråga var, vad är det för fel på trepart-telefonsamtal? Jag blev rejält dissad. Men eftersom jag knappt har en aning om vad Skype är och jag är mindre förstående för det mesta kring datorer, har jag inte brytt mig om att ladda ned Skype. Men, så kommer jag hem till svärmor Anita häromdagen. Hon påtalar under vårt samtal att vi borde skaffa Skype, "det är så smidigt och bra". Nu kände jag mig genast omodern. Anita 59 år ska inte säga så till mig 25 år. Jag tror jag ligger efter i tiden rejält. Jag varken laddar ned musik, filmer, har mp3, skype - jag tror jag ska skaffa mig ett halvårslöfte (det ju inte nyår nu, men halvt år den 1 juli) om att bli mer datamodern. Jag är utan tvekan efter. Men jag bloggar:)

Tack & hej!
KRAM



Kommentarer
Postat av: Anita Krantz

Där ser man att gamla beprövade metoder inte alltid är så dumt.

2008-06-23 @ 15:08:36
Postat av: Anita Krantz

Där ser man att gamla beprövade metoder inte alltid är så dumt.

2008-06-23 @ 15:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0