Olikheterna är ibland slående + djurlivets fascination!

Om jag går runt vårt lilla kvarter på området med Malte, så tar det den tid det tar att promenera runt de hundratals metrarna, visst jag kanske stannar och hejar på någon, men annars är jag ganska snabbt tillbaka.


Johan däremot, han är en pratmakare. Han springer runt här på området och talar med alla, och kommer hem med allt skvaller om vem som sålt vilket hus till vilket pris och vilka grannar som inte gillar varandra. Men så läser han också Svensk Damtidning... så vad hade jag förväntat mig... Nej hmpf, jag menar givetvis Sportbladet - inget annat.


Det är kul med djurlivet här i stugan. Den smala vägen ned till stugan leder genom häst-, får- och kohage. Det är mysigt att se de söta små lammen och kalvarna. Vi har också mycket svanar här. Häromdagen blev Malte jagad av en svan! Igår satt vi och tittade på en gökunge som blev matad av sädesärlor. Göken är rätt konstig som lägger sina ägg i andra bon, och när göken kläcks hos sin värdfamilj kastar den ut sina "syskon"... Märkligt, så naturen är formad. Ännu märkligare är hur de små sädesärlorna tar till sig denna stora gökunge som är större än dem själva. Borde de inte tänka - "oj, vilket stort barn vi fick - hur fasen gick det här till?"...


Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0