Nyvunnet intresse

Den senaste veckan har jag ägnat mig till en, för mig ganska ovanlig, aktivitet - bokläsning. Jag läser förvisso en hel del, men väldigt sällan romaner, utan mer böcker som har med min utbildning att göra. Jag har snart läst ut min tredje pocket på drygt en vecka, vilket för mig är lite av ett rekord.


Mari Ljungstedt - I denna ljuva sommartid

Johan Theorin - Skumtimmen

Camilla Läckberg - Tyskungen


Tre bra böcker, som alla kan rekommenderas. Jag gillar mest kriminalromaner, därför tillfaller böckerna mig väl i smaken. Theorins bok Skumtimmen handlar om en pojke som försvinner på Öland, intressant med lite igenkännande omgivningar.


Det är rätt skönt att läsa böcker, att en stund få försvinna iväg till en annan värld, en annan tidpunkt. Samtidigt som jag tycker det är lite stressande att läsa..., jag är ivrig och vill gärna snabbt komma till slutet och "lösningen". Därför blir jag totalt fokuserad i läsningen, och gör inte så mycket annat vettigt, än att just läsa, under mina läsperioder. Få se vad nästa bok blir...


Ikväll har vi haft grillkväll i stugan. Mamma, pappa, mormor, Anita, Tommy och Elsa har varit på besök. En trevlig och riktigt fin sommarkväll! Men som enligt vår släkt var mer en fråga till oss, om det var en mutning för den kommande fortsatta hjälpen vi behöver med renoveringen...;) Jag skulle inte vilja kalla det en mutning. Men en liten gottgörelse och ett stort TACK!


Kul med lite nya intressen, vi får se hur länge läslusten sitter kvar, men nu ska jag iallafall krypa till sängs och bege mig till Tanumshede... (där Läckbergs romaner utspelas).

Nästa nya intresse jag ska ta in i mitt liv är cykling. Tänkte imorgon eller på fredag bege mig till cykelhandeln för att köpa en träningscykel. Om mina träningsambitioner hänger kvar under sommaren, så är målet Lidingöloppet i september och Vätternrundan i juni nästa år... Har letat på nätet efter olika cyklar, men det känns som att det finns en djungel av olika sportcyklar.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0