Erikssons icke miljömedvetna val

Efter en mycket trevlig afton och förmiddag med Selanders och en massa god mat och onyttigheter, skulle Johan och jag idag ta oss för ett träningspass. Det blev cykling hem till mamma & pappa, 2,3 mil och därefter löpning 6 km. Johan som är betydligt bättre tränad än mig, klagade indirekt på tempot och försökte pusha mig att öka. Det resulterade inte i någon positiv effekt. När man känner hur benen har lust att vika och andningen är hopplös är det fruktansvärt irriterande när den andre talar till en med oberörd röst och dessutom föreslår att en ökning vore intressant.


Kändisvarning. När jag stannade och handlade mat i Mörbylånga mötte jag idag Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson, som har sin stuga ganska nära oss. Detta möte leder mig osökt in på miljötänkande, och vidare in på bensinpris. Vi åker, som säkert många andra också, mer bil nu under sommarmånaderna än under övriga året. De nya höjda bensinpriserna märks också väl vid en full tank. Men, jag klagar faktiskt inte. Ok, det är inte kul när mer pengar försvinner från plånboken, men samtidigt tycker jag det är mycket bra riktlinjer för ett mer miljömedvetet tänkande. Det skapar nytänkande och ett mer rationellt tänkande i förhållande till användning. På lång sikt tror jag ökade bensinpriser är goda drivkrafter till alternativa medel. Det bör tilläggas att Peter Eriksson själv kör en äldre Volvo 460, som inte borde vara det bästa miljömedvetna valet utefter hans plånbok. Jag vet, detta var kanske inte mycket till kändisvarning...


Kommentarer
Postat av: ANNA

ha en bra kväll!



Jag är medlem på gratisbio.se sedan ett tag tillbaka, och nej sluta inte läsa!, jag trodde nämligen inte heller på det från första början. Men så gick jag med iallafall och jag kan garantera dig - det är 100 % seriöst och man får det som lovas. Det fungerar så att man samlar in poäng från att t ex delta i gratis undersökningar, värva andra medlemmar eller att handla via sidan på något helt annat (t ex nelly.se, halebop.se, la-redoute.se, ellos.se, yves-rocher.se, parfym.se, bokus. com -you name it!) När man fått ihop ett visst antal poäng (vilket inte är svårt) så får man i utbyte en gratis biobiljett, eller ett stort presentkort på t ex H&M.

Svårare än så är det inte, och kom ihåg att det tar inte många minuter att signa upp! :) det är helt kostnadsfritt, det enda du går med på är att samarbeta med deras sponsorer - och du får belöning för det!



Du kan väl iallafall kolla in länken? :) tusen tack på förhand! /Anna

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=11766

2008-07-13 @ 21:46:22
Postat av: staffan

Vi verkar ladda inför 3iatlon på olika sätt. Igår körde jag 8 blöjbyten, 1 timme landlukning och avslutade med 2000kvm gräsklippning. Kommer dock köra ett tufft höghöjdsläger på Astrid Lindgrens värd i Vimmerby, nästa vecka.

2008-07-14 @ 16:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0