Cyklingens njutning

Vi köpte i veckan varsin träningscykel. Ett mycket roligt köp! Det är kul att med sin lilla färddator se hur fort och långt man kör. Det går hiskeligt fort, utan att för den delen vara helt slut i benen. Cykling är verkligen en materialsport, och skillnaden känns utan tvekan mellan denna cykel och min vanliga damcykel. Det enda jag tycker är lite jobbigt är att det inte finns någon fotbroms på cykeln... därför är jag lite försiktig innan reflexen sätter sig att bromsa med handbromsen...


Johan ser nu starkt fram emot minitriathlon i Kalmar den 1 augusti. Förra året hade han ungefär den sämsta cykeltiden av alla deltagare - och var skitsur - med han hade också ungefär den sämsta cykeln av alla... Jag inser nu även att mina chanser att slå honom i minitriathlon är betydligt mindre i år. Johan är ruskigt mycket snabbare på den nya cykeln än mig... Var är mina benmuskler? Ska bli kul att göra minitriathlon igen. Det är inga större distanser, 300 m simning, 2 mil cykling och 5 km löpning, men kombinationen gör att benen blir lite spagetti... I år har vi även fått tillförstärkning av Staffan. Kul! Så tillsammans är det jag, Johan, Staffan och Fredrik som ska ta oss igenom denna lilla utmaning.


Den här veckan får vi besök två gånger. Kristian & Frida kommer i veckan, och Sara & Uffe till helgen. Mycket trevligt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0