Runners...

Ja, det tyckte jag lät som en passande tidning att köpa för en som försöker träna mot Göteborgsvarvet. Tidningen blev en intressant upplevelse. Ett helt reportage ägnas till praktiska tips inför loppet. Bland annat har de tips för "Drick rätt". Jag väljer att citera; "Vrid huvudet lätt bakåt och fyll på vätska i ena sidan av munnen. Om du håller huvudet rakt är det lätt att spilla ut det mesta." Sedan finns lite andra tips, med tillhörande bild för "Fotofinish". Där visas bilder på hur man inte ska göra och hur man ska göra när man springer in i mål, med underrubriken "Spring under målklockan, Lyft armarna och le, Ha nummerlappen synlig, Löp med kraftfulla steg ända in i målfållan". Ni kanske inte tycker detta är roligt, men jag tycker det är grymt underhållande att det finns nissar som sitter och skriver sådana här reportage. I mitt tycke känns dessa tips lite väl överarbetade...


Övrigt för dagen; den alltid lika underbara Kristian Ferm har varit här på fika. Han kom med semlor, mycket gott! Ferm är en rolig filur, troligtvis bland den roligaste som finns i min närhet. Vi brukar fira midsommar, nyår och lite andra fester ihop - och alltid händer det något kring Kristian. Jag väljer att inte ge några exempel på de tokigheter/roligheter Ferm behagat oss med, de flesta av er som läser denna blogg vet vad jag menar:)


Joakims och Annikas tvillingar har fått namnen Albin och Isak. Johan och jag ska bli faddrar till lilla Albin!


Sitter här framför TV:n och tittar på något program med Carolina Gynning. En fråga - är hon inte lite jobbig? Jag orkar inte lyssna till henne... Detta kommer mig osökt att tänka på Sveriges programledare.

Min topplista:

  1. David Hellenius - alltid träffsäker
  2. Kristian Luuk - samma motivering
  3. Carina Berg - kul, glad tjej
  4. TV 4´s morgontjej Jenny Östergren, fräsch, go och glad tjej
  5. TV 4 soffans Lasse och Steffo, man hamnar alltid på ett härligt myshumör när man hör gubbarna diskutera mat & vin.
  6. Peter Settman..., rolig kille helt enkelt!
  7. Popps, Svanberg och Jonas Karlsson - killar som känns trygga och lugna att lyssna till.
  8. SVT´s nya komiker, Robin, med en egen show på fredagar - oväntat rolig

Min bottenlista:

  1. Carolina Gynning... som sagt...
  2. Peter Jihde, tidigare favorit, men har dalat..., för egocentrerad
  3. Jessica Almenäs delat med Agneta Sjödin..., två damer som har svårt för att ha naturliga samtal under intervjuer. Det flyter liksom inte på... och skrattet känns påklistrat.
  4. Patrik Ekwall..., byt frilla, inse din ålder.
  5. Nora Strandberg, det är något med skånskan...
  6. Peppe Eng... känns seg.
  7. Rickard Sjöberg, låtsas vara en kunskapsbank i Vem vill bli miljonär, när han i verkligheten precis läst in svaren på frågorna strax innan sändning...
  8. Stina Dabrowski..., man ska inte ha ett debattprogram om man inte kan styra debatten

Känner att jag kan fortsätta min topp/botten-lista i alla oändlighet...


God kväll!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nice =)

2008-02-12 @ 21:46:15
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Jocke L

Heja cissi, håller med dig att David H är den bästa programledaren!

2008-02-13 @ 14:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0