Korvstoppning runt sjön

Ny vecka, nya möjligheter. Visst är det så ni alla tänker? Fulla av energi vaknade ni denna måndag med ett leende på läpparna, studsade upp ur sängen för att sätta på havregrynsgröten och fräscha till er till de största läckerbitarna för dagen. På väg till jobbet funderade ni över hur snygga och heta ni är, och vilka fantastiska goda idéer ni hade för jobbet som ni skulle förverkliga under dagen. Eller så vaknade ni kanske inte på detta humör... liksom jag.


Nya möjligheter - vad är det? Möjlighet är det en tillfällighet eller är det en tänkbarhet? Ibland kommer möjligheter till oss, ibland öppnar vi för möjligheter. Jag tror inte på att möjligheter bara trillar till oss, utan man måste jobba för dem. Det härliga morgonhumöret faller inte bara på oss, nej det handlar om inställning. Attityd till vad man vill. Förhållningssätt till vilka drömmar och idéer man har och vill förverkliga. Till det normala är jag ett energiknippe utan dess like med tusen idéer, men ibland blir jag trött. Just nu är jag trött och energilös. Jag längtar efter våren, efter sol och värme. Längtar till björkarna börjar slå ut och fåglarna kvittrar. Längtar till att sitta på altanen i stugan och lyssna till havet.


Begav mig idag på en joggingtur runt sjön, det gjorde också en hiskelig massa neonklädda damer med uppmaningen på ryggen "Vi går till Paris". Växjö kommun har en vädjan om att alla anställda ska röra på sig mer och projektet är alltså att gå till Paris. Hade varit himla trevligt för oss andra som rör oss lite fortare än de vaggande damerna om de kunde gå i riktning mot Paris, istället för att göra korvstoppning runt sjön. Usch vilken glädje jag sprider...


Nej, det har faktiskt hänt en del roliga saker idag. Jag har bland annat besökt några elever till mig som är ute på praktik. Både eleverna och praktikplatserna var jätte nöjda med varandra - sådant är oerhört glädjande att höra! Det är kul att se eleverna i en annan miljö och se hur de lyser av självförtroende!


Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0