Fredag, lördag, söndag..., snipp, snapp, slut, så var helgen slut

I fredags hade vi studiedag på min arbetsplats. Två östgötska damer var inbjudna för att tala om informationssökning. Damerna visade sig vara rena sömnpillren..., frälsta av en pedagogs tankar framförde de dessa tankesätt till Haganässkolans medarbetare som bara blev färre och färre under dagens gång... Åtminstone bjöds det på en väldigt god lunch:)


På fredagen skulle jag fortsätta min träning med ett intervallpass..., som slutade skit. Jag har förmodligen fått en bristning i vänster baklår. Det sa bara pang i låret och brände till med en enorm smärta, när jag skulle göra första snabblöpningen. Hela helgen har det småvärkt i mitt ben..., vila säger maken är vad som gäller.


Vad har hänt under helgen? Johan har spelat i Årydscupen och kom precis hem efter att Gransholm förlorat semifinalen..., men killarna var mycket nöjda med sin insats. Jag har tyvärr inte varit och tittat på någon match i helgen. Senast jag var i Tipshallen och tittade på Johan blev jag mycket besviken. I ett riktigt busväder hade jag cyklat ut till hallen för att glädja Johan med min närvaro. Dyngsur och frusen kommer jag fram. Hinner precis sätta mig ned, då Johan kommer lite fult in i en närkamp och blir utvisad vilket gör honom rosenrasande arg och en mängd fula högljudda ord rasar fram till domaren - vilket jag tyckte var enormt pinsamt. Kan dock inte skylla på att detta "smärtsamma" minne var anledningen till min frånvaro i helgen... Själv har jag ägnat Malte mitt stora fokus i helgen och idag har jag varit hos schlagergeneralen Sara på fika. Mycket trevligt!


Idag har jag även skickat iväg en beställning för prenumeration på tidningen Mat magasinet. Som relativt snål (bortsett kanske från kläder), så har jag nog aldrig när jag tänker efter prenumererat på någon tidning sedan Kamratposten som barn. Förvisso har vi Smålandsposten, men jag menar någon tjejtidning, inredning, skvaller eller liknande - så detta är ett stort ekonomiskt och spännande steg. Vad var det då som fick mig till denna handling? Självklart ordet CHOKLAD. När jag stod i matkön igår tittade tidningen Mat med stora ögon mot mig, den hade ett tema med choklad på åtta sidor. Jag köpte tidningen, och där fanns ett erbjudande om sex tidningar plus en bok med chokladrecept. Jag föll direkt.


Veckorna går snabbt, och nu är helgen slut. Vad händer veckan som kommer? Efter 3,5 år med samma mobil så har jag äntligen tagit ett beslut om att det kanske är dags att hänga med i utvecklingen och byta mobil. Liksom prenumerationen är detta ett stort steg och jag ser därför med stor förväntan fram emot den nya mobilen. Sedan ska jag givetvis ladda inför kommande helg med tjejerna i Göteborg, men nu är det dags för kvällsturen med Malte!


Natti natti!

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0