Favoritnamn

Namn är en kul grej. Vissa namn tycker vi väldigt bra om andra inte. När vi inte gillar namn grundar det sig ofta på personer vi kanske inte gillar vidare mycket, där namnet på så vis associerar viss negativ feeling. Här nedan presenterar jag mina för tillfället toppnamn:


Ingrid

Kerstin

Bea

Isabella

Kristin

Marit
Margit

Signe

Siri

Beatrice

Bente

Elsy

Elsie

Greta



Alex

Arild

Bosse

Ben

Carl

Birger

Einar

Herman

Kaj

Eije

Konrad

Otto

Theo


Det kanske är bäst att påpeka att det inte är någon bulle i ugnen trots denna lilla namnlista.


Alla hjärtans dag var det igår. Var ni hjärtliga? Jag kände mig lite dåligt hjärtlig, brukar alltid skicka kort med något uppmuntrande ord till min familj - det får ske i veckan istället då vi beger oss mot Öland. Jag uppvaktade dock Johan med ett par rödmönstrade roliga Björn Borg kalsonger och han mig med hjärtbakelse och middag! Men ska jag vara ärlig anser jag Alla hjärtans dag vara en något överreklamerad dag. Usch nu lät jag gnällig och tråkig. Men lite sant är det. Om jag får välja att få blommor någon dag på året så är det ju 10 gånger roligare att få det en helt oväntad dag, än just den 14 februari. Det är mest av ett försäljningsjippo. Själv är jag nog ändå svagast för att få små gulliga skrivna lappar.


Min dag på jobbet; idag har jag för femte gången gått igenom pålägg och marginal med mina elever. De tycker det är ganska svårt. Själv tycker jag det är rätt kul. Kombinationen med en ivrigt entusiastisk lärare som ger tusen exempel på saker de köpt och elever som suckar och pustar så fort de ser en siffra och ett divisionstecken - är rätt intressant. Ibland som lärare går man in i sitt esse och är mer av en spelevink, som lärare finns troligtvis ett visst drag av exhibitionism... Men jag vill så gärna att de ska inse att saker och ting inte är svårare än vad man gör det till! Lyckas man väl ändra inställningen och tron till att det här klarar jag - så är det underbart att vara lärare! Säger som herr Christer Sjögren sa inför melodifestivalen, "jag befinner mig nånstans mellan fiasko och succé" - det är verkligen så jag kan känna mig när jag är i min iver-spelevink-entusiasm-lärarroll...  (och Sjögren, i mitt tycke befinner du dig i fiasko).


Som lärare har vi nu sportlov! Det ska bli trevligt och skönt, även fast jag har många planerade saker att göra. Vi ska bege oss till Öland några dagar och njuta av havsluften och förhoppningsvis lite härligt väder. Idag blir det därför lite Ölandsbilder....
image45image46image47

Nu ska jag fortsätta heja på min favorit i Let´s Dance - den alltid lika glada och söta Tina Nordström:)


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hjärtat,
Du vet att jag tycker att du är en underbar person, men Birger, Konrad, Eije, Margit, Arild, Bente...Nej, nej nej...=)

Ha det så skönt på alla tiders ö!

Kramar
Sara

2008-02-16 @ 10:07:09
URL: http://saraselander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0