Dismissed by neighbours

Idag är dagen att äta upp sig inför sju veckors fasta till påsk. Sju veckors fasta! Nej, det är tur man inte är alltför kristen.


Igårkväll blev jag rejält upprörd. Jag gjorde något fult, men som blivit lite till en vana, jag smygtvättade. Vilket betyder att jag tvättar efter utsatt tid på grund av att det är hopplöst att få tag i tvättider. När jag kom ned på kvällen för att hämta min tvätt, märkte jag att den var dyngsur! Ett tidlås har installerats, så elektriciteten bryts vid nio. Med två fulla tvättmaskiner som inte har centrifugerats blir man ganska lack! För att inte tala om enormt upprörd, framförallt när man är ägare av ett badrum som är i storleksordningen två kvm. Kan tänka mig att initiativtagarna till detta tidlås njöt ordentligt vid tanken på att någon idiot (jag) säkerligen skulle komma och tvätta på kvällen för att upptäcka att man har flera kilo dyngsur tvätt... Brrr!!!


Sitter här med Johan och tittar på Jeopardy. Programmet har genomgått en stor förändring sedan Härenstams tid..., med Alsing är det kändisar och kanske ganska simpla frågor som gäller. Detta irriterar Johan. Men jag njuter, äntligen kan man få vara lite delaktig i programmet och tycka att man inte är så tappad... Äntligen är också mina kunskaper om vilken kändis som dejtat vem till nytta.


Det finns ett hemskt program som verkligen är idiotiskt., men som jag ändå av någon anledning hamnar framför då och då - Dismissed på MTV. Finns det kåtare (ursäkta ordvalet) människor än deltagarna i detta program?


Nu börjar Andra Avenyn... och jag sitter som klistrad vid TV:n!


Trevlig kväll!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0