Alla är vi olika

Idag på förmiddagen gick vi på en promenad längs stranden vid stugan, helt plötsligt dyker en gråklädd fågelskådare upp. Där står han för sig själv, med stora kamerastativ och glor... Jag förstår verkligen inte nöjet och tjusningen i detta. Det måste vara hur drygt som helst... Lite senare under dagen ser jag en ensam man på en gräsplan spela crocket. Crocket?! I mitten av februari, en gråmulen duggregnig dag, spelar man inte crocket - och absolut inte själv. Inter förlorade igår mot Liverpool... min make som är ett Zuper Zlatanfan... tyckte självklart detta var en tragedi... och kom hem igårkväll efter en fotbollskväll med kompisarna och ville diskutera matchen. Jag var inte intresserad av att diskutera.

Vi är alla olika.

Fågelskådning, crocket i februari och Champions League är ingenting jag brinner för. Men då kommer givetvis motfrågan - vad brinner jag för - vad är mitt intresse? Jag har inget direkt tydligt intresse, så jag borde inte döma andra och det gör jag verkligen inte. Jag fascineras faktiskt över att vi har så olika intressen - att vi kan vara så olika. Det vore verkligen trist att om vi alla vore lika... Saker som jag brukar göra på min fritid är följande:
- gå promenader med Malte
- busa & gosa med Malte
- titta på 30 min komediserier på TV
- jogga - mest för känslan efteråt, innan är det inte så himla kul
- shoppa.... bara fönstershopping är en avkoppling i sig
- städa... gillar känslan av ett AJAX rent hem
- träffa goa vänner
- pyssla i hemmet
- laga mat, baka
- titta på kriminalromaner
- köpa en skvallertidning
- sitta på golvet och lyssna på musik
- dagdrömma om det där fantastiska huset jag kommer ha den dagen jag vinner på triss

Tack &  hej!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ibland hade jag önskat att jag hade ett sånt starkt intresse som ex fågelskådarna- jag tycker dock just det verkar väldigt drygt och trist, men jag hade gärna haft ett intresse jag riktigt
BRINNER för. Ska fundera ut något sådant..

Nästa vecka smäller det på triss :-).

Ses i morrn!!

2008-02-21 @ 19:45:59
Postat av: Per-Sture Ljungdahl

Fågelskådning är väldigt bildande samt ger utövaren en stor mängd frisk luft. Det är dessutom ett viktigt verkty för att kunna påvisa olika typer av miljöppåverkan. Kika på vår hemsida för mer info www.kof.se

2008-02-24 @ 18:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0