Genvägar blir lätt senvägar

Hamnade idag framför något TV-program som handlade om bantningsmedel. Personer klagade över att medlen inte hjälpte dem att gå ned i vikt, utan att de snarare ledde till motsatsen. Personerna tyckte att det var fult och dumt att medlen lovade dem att gå ned i vikt. Men kära någon? Var detta en nyhet? Är det så att man själv tycker att man lider av några kilon för mycket, då måste man väl ändå förstå att det inte finns några genvägar, än annat att börja röra på sig och äta mer sunt. Jag kan inte förstå hur man kan tro att några hälsodrycker och piller skulle ha en långsiktig effekt på vikten. Ni som vill trilla ned på vågen - ut och rör på er, ät flera mindre mål om dagen av varierad kost, skippa sötsakerna - det finns inga genvägar, bara senvägar till drömvikten. Jag har själv senvägar till min drömvikt, men jag skulle aldrig skylla på något annat än min dåliga karaktär. Det är fult att skylla från sig. Sådant irriterar mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0