Fredagsmys

Så var det åter helg! Fredagar är en dag, då man oftast är väldigt trött..., men det är ändå en rätt mysig dag! En hel spännande helg framför sig. Ikväll blev det potatisgratäng och kött till kvällsmat..., vilket mättade magen rejält så efterrätten får låta sig vänta till mrgondagen istället. Hamnade framför en film som jag inte tidigare sett, Solstorm. Mycket bra och spännande film.

Tråkigt för dagen var att min kollega och vän, Helene gjorde sin sista dag på jobbet. Killen i Kalmar lockade, och jag önskar henne all lycka med nya jobbet och staden. Kul att det ändå blev Kalmar, vilket gör att vi lättare kan fortsätta hålla kontakten. Många roliga samtal, partykvällar och nätter har tillbringats ihop.... Helene har alltid varit snäll och låtit mig sova över på hennes soffa. Som den mindre strukturerade människa jag är, har jag ofta glömt handduk och lakan..., men hon har alltid lagt undan ett litet eget "kit" till mig. Idag "betalade" jag tillbaka med att ge henne lite nya badlakan till den nya lyan.

Helgen bjuder på en Granshomsmatch, löpning, promenader med Malte, en tur på stan, besök hos familjen Ljungdahl och pyssel i lägenheten, och förhoppningsvis massor av sol! Den fina solbrännan känns nu som bortblåst, och åter kommer den bleka lystern fram. Beställde igår klipptid hos frisören. Det blev dock inte förrän nästa måndag. Jag tror jag ska vara lite mer vågad denna gång, och klippa mig i page och lägga i lite mörkare toner i håret. Spännade.... tycker jag.

Tack & hej!
KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0