Tågmöten

Glädje.
Satt idag bredvid tre tjejer på tåget. Först börjar den ena tjejen och berätta att hon är gravid. Alla blir överlyckliga och den andra tjejen fnissar till och berättar att också hon väntar barn! Det blir ännu högre fniss och skratt, samtidigt som den tredje tjejen inte kan hålla sig och också hon berättar att hon väntar barn! Nu blir det stort skratt och glädje! Jag som sitter som femte hjulet vid bordet, känner mig utanför skrattkalaset och får i glädjens iver också lust att ropa att jag är gravid. Men det är jag inte. Men idag ville jag vara det. Jag ville också skratta hejdlöst på tåget i 20 min och tillhöra den glädjefulla gemenskapen. Skratt kan verkligen smitta och det var härligt att höra deras lycka!

Tågresorna är ofta intressanta. På hemvägen hamnade jag mittemot en man som jag mycket väl kände igen men inte kunde placera. Jag visste att jag rätt nyligen hade talat med honom, och att han inte hade varit särskilt glad...., det tog flera minuter innan jag kom på vart jag träffat mannen. Han var ägare till hotellet vi bodde på i Italien i somras. Anledningen till att jag kände igen att han talat upprört till mig var vår första dag vid hotellet. Johan och jag hade precis kommit ned till stranden, efter några minuter undrar jag var Johan lagt hotellnyckeln. Johan har då lyckats tappa nyckeln på den långa sandstranden - mycket lyckat. Den muntra hotellägaren berättade att vi skulle få betala 400 euro. Johan blev genast kommenderad tillbaks till stranden av mig, för att krypa och leta rätt på nyckeln. Han hittade den som väl var... Nycklar plus Johan är ingen bra kombination, som ni som känner oss väl vet. Johan lyckades också senare under sommaren glömma en nyckelknippa i pappas bil, vilken vi trodde i två veckors tid var förlorad för alltid, då han inte kom ihåg att han lagt den där. Senare under sommaren  tappade han också en nyckelknippa i havet då vi badade, den kom tyvärr inte tillbaka. På grund av dessa borttappanden som långt ifrån är de första har Johan av sin familj nu fått en lång röd kedja at bära nycklarna i, det finns också en flytsak på nyckelknippan som innebär att det blåses upp en kudde om knippan hamnar i vatten. Jag finner dessa fina presenter från familjen som mycket lyckade och roliga + nyttofulla till den disträe.

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0