Vad har hänt?

Johan är väl inte personen som gillar att laga mat och pyssla här hemma. Det är det inget att hymla med, tvärtom brukar vi ha ganska roligt åt det och det är många i vår omgivning som driver med Johan och hans tumme mitt i handen och den lugna inställningen till hemma-arbete (kan vi inte göra det imorrn...?).


Som Anita sa vid bröllopstalet; "Att laga mat har du själv inte varit så intresserad av. Ett helt år efter gymnasiet gick du till matsalen på din gamla gymnasieskola och åt middag av ren bekvämlighet. Och korvkiosken på Erik Dahlbergs väg förlorade en bra kund när Johan flyttade till Växjö." Eller som pappa beskrev Johan "Alltid trevlig, hjälpsam och tacksam när han själv får hjälp. Och det behövs ibland." (med särskilt tryck på sista meningen). Johans lovord kom istället att hamna kring hans ständiga omtänksamhet..., men idag tänkte jag säga att vinden kanske har vänt gällande det tidigare nämnda. Johan har vid flera tillfällen senaste veckorna lagat mat, det är städat när jag kommer hem, han ser med stor förväntan fram emot renovering av den nya lägenheten (!), tycker det är kul med jobb i stugan och ser fram emot ommålning av huset i sommar (!).Hur kommer detta sig? Vad har hänt? Johan somnar inte ens längre av när jag kommer full med energi och berättar om mina nya idéer och projekt kring det ena och det andra. Men observera, jag skrev att vinden kanske har vänt, jag vågar inte ta i mer..., framtiden får utvisa - men jag ser med spänning framåt.


Kanske får vi se mer av den något stela snickar-Johan:
image99

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0