Punkter från en måndag i mitt liv

- En elev i årskurs ett påpekade att jag så lika gammal ut som dem. Ska jag ta det som positivt? Fyller 26 år i år, men liknar en 17-åring?

- På tåget satt idag en ung poppig kille i min egen ålder och talade i mobiltelefon. Han ringde upp den ena vännen efter den andra. En av vännerna talade han engelska med, han skulle för denna vän redogöra om sin dag i plugget. Han hade i skolan fått frågan "what do you think about your native language?", skrattande förklarade han vad han svarat; "it´s lika my nose, I can do nothing about it"... och så skrattade han ännu mer högljutt. Jag gillar inte människor som skrattar åt sig själva.

- Tjejkväll hos Sara ikväll. God mat! God kaka! Ingen vinst på våra triss (Uffe har kanske rätt i sin sannolikhetslära). Prat om händiga makar, mindre händiga makar, tafatta makar, hungriga makar, starka fruar, energiska fruar, otåliga fruar, gnälliga fruar, spanjorska fruar. Inga namn nämnda.

- Gevalia-reklamen, oväntat besök, med badkarlet som trillar ner från övervåningen kan kännas ganska nära ibland. Ingen mer förklaring kring detta idag.

- Allsvensk premiär på Fredriksskans. Johan missade denna och tillbringade kvällen i Tipshallen. Butter.

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0