Nakna karlar

Vilken härlig helg det har varit! Full fart! Helgen började med en god middag hemma på fredagskvällen. Därefter skjutsade Johan ut mig till Sara för en trevlig partykväll. Vi var åtta stycken som hade samlats hos Sara för att senare bege oss mot staden och lyssna till Uffes band Bobby Silver på Sports. Kvällen blev mycket trevlig och handlade till stor del om diskussionsämnet "nakenhet". Det finns en uppenbar skillnad mellan tjejers och killars förhållande till nakenhet. JA, det gör det. Det hela började med att Jennie i onsdags berättade om en svensexa som Staffan skulle gå på i helgen. När killarna skulle överraska mannen på morgonen skulle de sitta nakna hemma i hans kök (!). Den här idén skulle vi tjejer ALDRIG komma på, och tanken av att vi skulle göra det känns väldigt obscen. Undrar just hur Saras min hade varit om vi alla tjejer hade suttit näck hemma hos henne, en vårdag för två år sedan... Detta diskussionsämne har fortsatt under veckan och när vi tog upp det i fredagskväll visar det sig att det finns massvis med kill-nakenhets-exempel...

?-         när Staffan hade sin svensexa och de var på relax, var han naken men alla andra hade kläder

?-         fotolaguppställningar som sker nakna...

?-         filmreportage för Gransholm där de låtsas leka reportrar, men när de reser sig upp är de nakna nedtill

?-         fester där killarna går nakna

Så här skulle vi tjejer aldrig göra... och vi är lite chockade över detta beteende från er killar. För att vidare spä på skillnaden mellan tjej- och killbeteende, måste jag berätta om det enormt vidriga som också skulle ske under helgens svensexa. Killarna skulle ge den blivande brudgummen ett lösskägg, som han ska bära under dagen..., gissa vad detta skägg är gjort av......???!!! Frågan är, som Sara undrade, hur går tillverkningen av detta skägg till? Kommer alla med sin lilla fryspåse och sitt bidrag, eller är det en gruppaktivitet att raka av sig sitt könshår...?? Veckans stora diskussionsämne har helt klart varit denna skillnad mellan killar och tjejer, men det intressanta är ju hur den här skillnaden har uppkommit och varför det finns en skillnad... Någon som har en förklaring?


Kvällen nere på stan blev bra och Bobby Silver var mycket bra, kul att bandet utökat med en tjej! Lördagen blev ganska seg, trots att fredagskvällen var rätt lugn. Jag begav mig ned på stan och köpte mig ett snyggt löparställ. Jag invigde löpardressen idag och det kändes mycket bra, till och med så bra att jag börjar få stora planer. Kanske lite väl stora planer. Jag har blivit intresserad av att börja träna inför Lidingöloppet i september. Men en sak i taget... Göteborgsvarvet först..., men man måste få ha sina drömmar och visioner!


Gårdagskvällen ägnades hemma hos Kristian och Frida. Det blev första grillningen för året, vilket var mycket gott och trevligt. Kvällen fortsatte med roligt YouTube tittande..., fick även höra att jag utseendemässigt liknade Amanda Jensen! Gör jag?

Måste berömma Johan som idag överraskade med med att ha tillagat en av mina favoriträtter till jag kom hem från löpningen. Helstekt filé med ädelost, hasselbackpotatis och sallad...., mums så gott! Tack!!


Till sist vill jag säga att jag tycker väldigt synd om Gransholm, som återigen fick ett trist matchslut. När det var tio sekunder kvar fick Bromölla in matchens enda mål.....

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0