Kicki Norman vs Blondinbella

Idag ger sig Kicki Norman, frilansjournalist och kolumnist vid Metro, in i debatten om modeblogg. Hon kritiserar där bland annat Blondinbella som blivit en känd modebloggare, för att vara en ljugpotta. Detta på grund av att Blondinbella utnämner sina "personliga favoriter" och får betalt av företag för detta. På detta vis anser Norman att Blondinbella ljuger och lurar sina läsare, och skriver att hennes personliga favoriter beror snarare på den summa hon får betalt av företagen. Det verkar ha gått upp ett visst ljus för fröken Norman att det är så här marknadsföring ser ut. Ska jag säga grattis? Fröken Norman jag tycker du ska börja leta efter lite mer produktplaceringar i din tillvaro - de är ganska många.........

Min irritation går vidare över Normans kolumn. Innan hon går in på kritiken av Blondinbella vill hon väl vara lite snäll, typiskt tjejigt, och vill då på ett medgörligt vis ta ställning till att hon gillar när "bimboliknande kvinnor visar sig inte vara bimbos". .... "ännu ett bevis på att söta människor också kan vara intelligenta" (nu gällde detta dock inte Blondinbella utan, Carolina Gynning och Elite Löfblad). Ok, fröken Norman, du har alltså en grundinställning av att blonda tjejer är bimbos och de måste för dig bevisa något annat innan du kan tro dem. Jag vet inte vem det är som är en bimbo? Du?

Ser på Talangjakten på TV4 ikväll, ett rätt kul program, flera är verkligen talanger och en del bara fantastiskt roliga. Nyss var det en tjej som dansade med sin hund, känner att vi har en del kvar att lära Malte... Ikväll ska jag bada Malte för han ska vara fin då han ska gå bort imorgon. Malte och jag ska åka till Älmhult, där jag ska jobba med högskoleprovet och Malte ska vara hos min kollega Jan och hans familj, detta eftersom Johan är iväg och spelar fotboll hela dagen. Det blir nog en intressant dag i Maltes liv.

Malte går tre dagar i veckan på dagis, han har där en dagbok där de berättar vad han gör om dagarna. Johan läste häromdagen att de övat på att krypa och att Malte varit duktig på detta. Hmmm...., hur vi än försöker så kryper han inte med oss iallafall. Jag hoppas han inte kryper hemma hos familjen Gustafsson imorgon, då blir jag grymt avundssjuk.

God kväll!
Tack & hej!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0