Förnedring till max

Helgen har tillbringats på Öland. Följande har skett:

- Takpannorna på friggeboden har börjat läggas på plats

- Ölandsstenen har efter tungt bärande och körande hamnat på stugans tomt

- Årets första gräsklippning har gjorts!
- Årets tantvarning har tilldelats mig, för att jag irriterade mig över att ett flickfotbollslag tältade en bit från stugan där det råder "camping förbjudet". Förbudsskyltar i naturen bör respekteras.

- Bortskämda som vi alltid är, har våra föräldrar som vanligt servat oss med en massa mat och fika...Det borde vara tvärtom, väl?

- Besök på Fredriksskans för att bevittna matchen, Kalmar FF - Hammarby. Det var kul och slutade perfekt, 1-0. Intryck från matchen:

....Gillar inte feta gubbar som sitter och klagar över att killarna springer för sakta...

....Gillar heller inte folk som är så desperata att de måste tända ciggen mitt i folksamlingar...
.....15 kr för en kopp kaffe och 15 kr för en korv. Det är för dyrt. Stackars barnfamiljer, inträde och lite fika i pausen... det blir dyrt.

....Efter detta gnäll, vill jag säga att det är mycket trevligt att gå på allsvensk fotboll! Det är härlig stämning, spännande och roligt.

- Ibland kan man bli snabbt engagerad i något man inte alls räknat med ska ta ens intresse... lyssnade på radion igår och kom direkt in i straffläggningen i finalen mellan Warberg och AIK. Som den småortsmänniska jag är, bestämde jag mig genast för att heja på Warberg, och tur var väl det...

- Ser nu på ett pinsamt program på Kanal 5, "Sanningen ögonblick" Det vidrigaste jag någonsin sett. Personerna ska svara på olika pinsamma frågor. Frågor som dyker upp: "Är du attraherad av någon av din frus väninnor?". Mannen svarar "ja" och enligt lögndetektorn är detta också sant. Detta för 75 000 kr! Nästa fråga "Är din fru den bästa sexpartnern du haft?" Mannen svarar "ja", lögndetektorn säger falskt, och mannen åker ut ur tävlingen med noll kronor i fickan..., och en sprucken relation?! Detta är pinsamhets- och förnedrings TV på hög nivå. Blir förbannad på mig själv att jag sitter och ser färdigt programmet. Hur kan man för så "lite" pengar vilja ställa upp och riskera så mycket? Desperat, behov av att få ett par minuter i TV, fattig, bara dum i huvudet.., vad är anledningen? Sen avskyr jag den här typen av amerikanska program med lögndetektorer..., känns absurt löjligt och icke trovärdigt. Nä fy tusan!!!


Till sist vill jag säga att vilket härligt, underbart väder det har varit denna helg! Jag är så glad att vi har vår lilla stuga!

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0