En detaljerad måndag

En mer eller mindre exakt inramning av min dag. Har ingen aning om vem den intresserar, förmodligen ingen. Men utgångspunkten, var att jag satt och funderade över vad som hänt under min dag..., visste inte då att det skulle bli så detaljerat...

06.15 Väckarklockan ringer

06.24 Väckarklockan ringer

06.35 Väckarklockan ringer. Johans väckarklocka ringer. Malte ropas upp i sängen

06.40 Uppstigning. Snabb marsch till duschen.

07.00 Dåligt humör, hittar inga kläder, Johan pratar för mycket, hittar fortfarande inga kläder.

07.10 Äter en tallrik fil med solrosfrön och russin, bläddrar igenom SMP, Johan pratar fortfarande väldigt mycket, plus att han sätter på radion som spelar någon melodi samtidigt som han sjunger på en annan. Jag är irriterad. Gift par med olika morgonhumör.

07.25 Går med Malte runt huset. Plutten är seg och ska markera överallt. Vi har bråttom...

07.30 Kör ut till dagiset.

07.40 Leker med Malte vid dagiset. Han är en hejare på att gå i lekställningen!

07.50 På väg hem igen. Njuter av Kent, "Utan dina andetag", tre gånger...

08.05 Sitter på cykeln på väg mot tåget. Kör som en galning tvärs genom stan.

08.12 Sitter på tåget och ringer efter Jennie..., hittade inte henne i folkvimlet.

08.15 Sitter med Jennie

08.30 Vi blir utskällda av en dansk man för att vi sitter och talar med varandra när vi sitter i den tysta vagnen. Men Jennie är noga påläst och kommenterar att man visst får tala där, bara man gör det tyst. Vi blir sura och gör demonstrativt väldigt sura miner.

08.55 Framme i metropolen Älmhult, promenad till Haganässkolan.

09.08 Stiger in i personalrummet, för att därefter besöka toaletten, måste ju se till att man fortfarande ser ok ut...

09.10 Kliver in på mitt arbetsrum. Två kollegor är på plats. Hänger av mina kläder för att bege mig till matsalen och äta frukost.

09.25 Kollar igenom dagens lektioner.

10.00 Möte med en elev.

10.30 Jobbar med min pedagogik-utbildning. Inser att det är massor att göra!

11.30 Kopierar uppgifter och texter till elever.

12.00 Hamnar i samtal med några elever.

12.30 Lektionen påbörjas med årskurs ett. De jobbar nu med att skriva egna annonser där de söker olika medarbetare, sen får övriga i klassen söka varandras jobb, för att därefter få komma på intervju.

13.15 Beger mig till skolsköterskan. Har under hela förmiddagen haft en obekväm och lite jobbig smärta över bröstkorgen. Blir direkt skickad till vårdcentral för EKG m.m. Blir lite småkaos. Får träffa sjuksköterska och läkare, men jag verkar frisk:)

15.15 Tillbaka på jobbet. Går förbi cafeterian för att få upp blodsockernivån och mätta hungern. Sätter mig ned med några elever.

15.25 Tillbaks på arbetsrummet... inser att jag inte alls har hunnit med det jag tänkt under dagen.

15.35 Personalmöte

15.47 Beger mig tillsammans med mina pendlarvänner mot tåget.

16.02 Åter med Jennie på tåget, i en kupé där vi får tala! Restiden ägnas till våra händelser under dagen, midsommarplaner och den intressanta iakttagelsen att min idol Lena Ph och Jennies idol Orup tillsammans gästar Växjö i november - tjejkväll?

16.47 Åter i Växjö och en runda på stan. Det finns ju två kära underbara vänner som fyller år under morgondagen.....

17.45 Kliver in i lägenheten och möts av en väldigt glad Malte. Snabbt klädombyte.

17.50 Promenad med Malte.

18.30 Johan ringer och möter oss.

18.40 Hemma igen. Vi inser att vi behöver åka och handla.

18.50 Krantz besöker Kvantum

19.05 Ute ur Kvantum med ingredienser till tacos.

19.15 Hemma igen. Jag städar, plockar, ringer mamma. Johan lagar mat, ringer sin mamma.

20.10 Tacos i soffan tillsammans med Andra Avenyn.

20.30 Jag fortsätter städa, Johan gör i ordning i köket.

20.45 Johan har lagt sig i soffan och njuter av allsvensk fotboll.

21.20 Jag sätter mig ned i soffan, kollar på TV och sätter datorn i mitt knä och här sitter jag nu och skriver.

22.10 Lägger in dagens blogg..

Trolig fortsättning...

22.15 Kvällspromenad med Malte

22.25 Lägger fram morgondagens kläder, pysslar lite i hemmet

22.40 Tvättar mig

22.50 Lägger mig ned, läser SMP, och någon elevs arbete/prov

23.30 Släcker lampan

zzzzzzzzzzzzzzz

05.50 Väckarklockan ringer


Som sagt...., en väldigt detaljerad redogörelse för dagen.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0