Gräsänka välkommen!

Alla brukar börja med att välkomna alla till sin blogg, men jag vill börja med att välkomna mig själv, Cissi Krantz, till denna fantastiska blogg som ska ge utlopp för min rastlöshet. Välkommen Cissi!

Välkomna alla ni andra också!

Bloggen är lite av ett experiment för mig själv. Har länge varit lite nyfiken på detta fenomen att "blogga", men jag har varit lite feg. Skriva är inte riktigt min grej... de tre bokstäverna MVG i svenska betyg från gymnasiet grundar sig mer på ögontjäneri, fjäskeri och säkert någonting mer fult... Men jag ska ge ett helhjärtat försök!

Kvällen till ära är jag gräsänka. Min kära make befinner sig på lagfest i Gransholm. Laget har avancerat från elitfyran till division tre. Vi talar fotboll. Jag skulle följt med på denna trevliga föreställning, men ligger här i soffan med en röd rinnande näsa och blanka ögon. Vek och ynklig som jag är tycker jag givetvis fruktansvärt synd om mig. Som alltid när jag är sjuk börjar jag leta lite på nätet eller i någon läkarbok, om det inte är något mer fel på mig... för jag känner mig ju sååå dålig. Kom i varje fall till en trevlig hemsida som med fina teckningar visar hur man ska nysa. Intressant. Det måste alltså finnas fler människor än jag som lider av rastlöshet, som kan ta sig tid att rita dessa bilder...


Som gräsänka och förkyld hör det självklart till att man måste hyra film. Jag har hyrt tre filmer. Fruktansvärt onödigt. Klockan är snart tio och jag har inte börjat se en enda film. Det är alltid så här. Jag är rädd för att inte ha någonting att göra, och då kan man inte bara välja en film... nä, utan då ska jag vräka på, det är ju trots allt rätt billigt att hyra tre filmer tröstar jag mig själv, "3 filmer, 3 dagar, 99 kr". Jag valde senaste Beck-filmen, Underbara älskade (som jag av någon anledning ännu inte sett) och Catch and Release (som min goda vän Sara, självutnämnd filmrecensent, tipsade ömt om = farligt...). 

Jag vet ännu inte riktigt vad min blogg kommer att handla om eller hur jag kommer använda bloggen. Framtiden får väl helt enkelt visa det!

Tack & hej & välkommen tillbaka!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Cissi.

Vad fantastiskt kul. Du är supertuff tycker jag. Jag ska följa din blogg med stort intresse. Lycka till...

Kram
Jennie

2007-10-21 @ 12:09:39
Postat av: anita.krantz

Dina bloggar är ju riktigt roliga att läsa och man förstår att Cissi t.o.m är fotbollsintresserad,eller?

2007-10-23 @ 13:13:05
URL: http://cissikrantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0