Disträ, men leende!

Jag brukar påtala för Johan att han är ganska disträ och slarvig. Men nu får jag ge mig själv en känga. Jag var igår på shopping i staden, när jag kommer hem och klär av mig jackan upptäcker jag att jag står i ett linne och inte längre har någon röd t-shirt på mig... snabb i huvudet som jag inte är kopplar jag först inte att jag måste glömt tröjan i butiken när jag provade kläder, utan funderar med snopen blick över "hur i helsike har det här gått till?!"... tröjan fanns som tur var kvar i butiken...


I natt övergick vi till vintertid. För min del gör det inget att vi går mot mörkare tider. För mig betyder höst/vinter mys. En massa mys! Jag gillar att tända hemmet fullt av värmeljus, få tända en varm brasa i stugan, få ta fram mina ulltofflor, få krypa upp i soffan med en varm gosig filt... då myser jag:) Tycker också det är oerhört rofullt att få cykla ned till tåget strax före sju om mornarna genom en tyst lugn mörk stad som ännu inte vaknat. Under kvällarna som ägnas en hel del åt kvällspromenader med Malte är det en extra höjning att kunna få gå och "tjuvkika" in i alla upplysta hemmen och dagdrömma sig bort om sitt framtida boende. Som sagt, det är en fin tid vi har nu - ta vara på den och mys med dina nära och kära!


Visst är livet underbart! Ett nytt kapitel som ska gå till historien öppnar sig varje dag. Ett nytt kapitel som man har möjligheten att styra och göra till ett fantastiskt oförglömligt minne. Ett nytt kapitel som innebär nya möten, nya intryck, nya inspirationskällor. Jag gillar livet! Jag har svårt för när människor gnäller över småsaker, bittra över saker som inne går att råda över, buttra över saker som inte gjorts. Tänk om alla kunde tänka mer positivt och se möjligheterna, vilken värld vi skulle leva i då! Nu låter det som att jag skulle vara själva optimisten själv, givetvis är jag pessimisten uti fingerspetsarna ibland, det vet ni som känner mig. Men, det går i varje fall över fort! För jag trivs inte med att var gnällig och hängig. Jag vill leva livet varje dag! Varje dag kan vara den sista dagen. Det finns så många små saker som gör livet roligt och skönt, det gäller bara att välja att se dem! Exempelvis igår körde jag lite halvstressad ned med bilen till MQ, för det var där jag hade glömt tröjan, "The Final Countdown" öste i bilen, älskar att köra lite för fort, gillar farten, och nu hade jag (lite) anledning till att trycka på gasen ifall tröjan skulle försvinna, väl framme får jag till en snabb, grymt perfekt fickparkering mitt utanför MQ... mmm, what a feeling! Ett annat exempel; lånade förra veckan tre videofilmer, men givetvis hann jag inte se alla, jag frågade då vänligt om jag inte kunde få låna en film ytterligare en dag, den vänliga expediten säger med ett stort leende till mig; "men självklart, trevlig kväll!". DÅ blir man glad! Små saker som dessa, ger livet en extra toutch! Eleverna brukar skriva ett nytt citat på whiteboardtavlan varje vecka, den här veckan stod det "leende är den kortaste vägen mellan två människor". Det är fint och sant.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0