Carpe diem

Har under det senaste året blivit så mycket äldre och vuxnare, att jag nästan är riktigt stolt över mig själv, eller borde jag kanske vara rädd?!


Nr 1; har under det senaste året lärt mig dricka kaffe. Underbart gott. Skvätten mjölk i kaffet blir också bara mindre och mindre. Läste i Metro idag att man bör akta sig för att dricka 400 koppar kaffe på en timma, det finns risk för att dö då. Så ha gärna det i beaktning...


Nr 2; veckoplanerar i större utsträckning vad vi ska äta i veckan. (OBS! Planera - betyder dock inte förverkliga... Men ambitionen finns!)


Nr 3; letar och river ut rabatter i tidningar (som sedan mest dräller i min plånbok, men likadant här, ambitionen finns i alla fall!)


Nr 4; har tröttnat på dokusåpor. Ja, det är sant, jag kan inte hjälpa det, men det är inte lika kul längre...


Nr 5; gillar att lyssna på "Ring så spelar vi" om lördagsmornarna och gillar att somna till Karlavagnen... Lisa Syrén, vilken donna hon är på att samtala med alla sorters människor! Hon är nästan som en liten idol för mig. Mycket bra val av vigselförrättare, Martin & Lisa!


Fast jag är rätt ung och omogen ändå...

?-         spelar musik i tinnitusnivå

?-         ser 10 gånger hellre Vänner, Joey, Seinfeld, Sex and the city... än nyheterna

?-         kan prova kläder och spegla mig en hel kväll

?-         favoriträtt, som jag egentligen inte vill erkänna, är pannkakor...

?-         har svårt för planering, gillar känslan av att leva för dagen, livet är antingen ett vågat äventyr eller ingenting...


Vuxen eller ung... , man blir nog inte äldre än vad man gör sig till... Jag gillar åldrandet, men jag är mer än gärna ung i sinnet resten av livet!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Lisa

Något som borde kommit p å vuxengrej nr 1: DU HAR GIFT DIG FÖR GUDS SKULL!:) kanske inte ordagrant dock=) Kram på dig å trevlig helg!

2007-10-26 @ 21:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0