Avspark och brasiliansk vaxning

Upp till kamp röda bröder! (nu blir min man stolt) Idag möter KFF Brommapojkarna. En viktig match, får inte bli annat än en trepoängare. Jag är ledsen, kära kollega Jan, men i år är DIF en förkortning för Dårarnas Intresse Förening... Avspark har precis varit och hemma hos familjen Krantz är TV:n nu den stora mittpunkten.


Kanske lite tidigt att kalla kollega, men än dock... En annan bloggare, något mer van sådan är, Henrik Rydström, Kalmar FF´s omtalade och kaxiga mittfältare. Rydströms blogg är en sann njutning att ta del av. Med full inlevelse skriver Rydström om livet i KFF, laganda och fotbollsmentalitet. När jag läser Rydströms inlägg känner jag nästan att jag befinner mig i omklädningsrummet, peppad och stärkt för att ta oss an 08:or med flera. Jag har själv aldrig hållit på med någon lagidrott, vilket jag idag kan känna är en stor förlust på grund av den gemenskap och gemytlighet som ofta medkommer. Något som jag dock har mindre förståelse och avsaknad för är, den grabbiga och typiskt alltid återkommande, inkilningen. Strippa, raka pungen och andra groteska utspel tillhör en viss norm (värnar om mina källors anonymitet). Men jag undrar just hur inkilningen ser ut bland oss tjejer? Känns som att det hade blivit en väldigt märklig och ansträngd stämning om jag föreslagit en brasiliansk vaxning till Hanna vid nästa upptakt för årets Växjösjöngångpromenader...


Den närmaste idrottsgren som jag själv aktivt utövat är bordtennis, i Färjestadens BTK. Min barndomsvän Lisa och jag var starka (?!) idrottsutövare i denna klubb. Efter ett års tränande skulle vi bege oss på våran första "Zontävling", pirriga och nervösa 12 år gamla, släpade vi med oss våra mödrar som är föga idrottsintresserade. Väl framme i Torsås sporthall med matchdräkt på; Lisa liten och kläderna hängande långt nere vid fötterna, jag lång, med för små kläder, osäkra, vilsna och livrädda stod vi och skakade av nervositet. Allt vi farhågade oss för besannades, vi var urusla, mesiga, blyga, bortgjorda - vi fick storstryk. Minnet från denna tragiska dag satte djupa spår i oss och jag tror inte det blev så många fler tävlingar för oss.


Nu gjorde Brommapojkarna 1 - 0. Min make är upprörd.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Lisa N

Hej Cissi, hihi , vi var ju kungar på bordtennis, tror du har fått det hela lite om bakfoten. det var ju du, jag å jörgen som var bland de bästa=) ska bli kul å följa din blogg! Sköt om dig! Kram

2007-10-21 @ 16:18:36
Postat av: Jan Gustafsson

Tack Cissi för att jag har fått äran att nämnas på prämiären av din blogg. När det gäller din kunnighet inom fotboll, visste jag redan innan denna "premiärdag" att den inte var så stor. Att det skulle gå så långt att du kallar "mesta mästarna" för något så märkligt det trodde jag
dock aldrig.

2007-10-21 @ 21:51:08
Postat av: John L

Hej!

Kul att du skriver av dig lite, Cissi! Har bara sporadiskt följt Rydströms blogg tidigare men nu får man väl kika in här lite då och då...

Så du stöttar KFF från datorn? Alla sätt är ju bra förstås och nu när det blev vinst till slut så misstänker jag att din kära make, liksom Malte, genast blev på mycket bättre humör...:-)

2007-10-22 @ 02:10:53
Postat av: Sara Selander

Hej Cissi, så fantastiskt kul att du hittat till såväl bloggvärlden som FB! Välkommen!

Trots att min man förbjuder mig så har jag valt att byta lag till Kalmar FF och dissa Elfsborg...så HEJA KALMAR!!!

Kram

2007-10-22 @ 11:15:42
URL: http://saraselander.blogg.se
Postat av: Uffe S.

Hej Cissi!
Kul att du börjat blogga!
Visste du att även jag har varit en liten pingislirare?
Utav de lag som slåss om SM-guldet tycker även jag att Kalmar ska vinna.
Ska bli kul att följa även denna blogg i fortsättningen.
Heja Brynäs i denna svåra tid!

2007-10-22 @ 14:09:04
URL: http://www.bobbysilver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0