All before but, is bullshit

Måndag. Underbara måndag, som jag längtat efter dig. Visst är det härligt med måndagar, nya planer, nya mål, nya idéer som ska förverkligas under veckan. Lite nyårskänsla varje måndag! Jag var kanske lite väl optimistisk i mitt tankesätt där, för er som blev oroliga och känner ångest denna dag...


Mina måndagar börjar med att jag åker och lämnar min lilla son (jag vet, det är en hund) på dagis. Självklart är stereon en viktig del i alla bilsträckor jag kör. Har hittat en fantastisk skiva i bilen med hits från 1975 - 85, där jag fått nytändning på den underbara låten, "Forever young" med Alphaville, vilken låt det är! Gillar det syntiga tidiga åttiotalet... Efter att ha kört låten ett antal gånger på repeat och framförallt refrängen på repeat, känner jag att kanske det är dags att byta och hamnar då på Rix Morron Zoo. Den alltid lika pigga Roger Nordin berättar där om ett citat han hört under helgen; "all before but, is bullshit". Har tänkt på uttrycket under dagen. Visst stämmer det?!;

 "Åh vad roligt, jag hade gärna hjälpt till med det, MEN tyvärr har jag lite annat planerat..." (när man drar sin vita nödlögn)

eller...

"Det smakar ljuvligt, MEN har du kanske lite salt?" (när mormor bjuder på sin ljuvliga mat, men dock ganska kryddlösa för min ungdomliga mun)

eller...

"Du är jävligt snygg och det hade varit kul att träffa dig,... MEN tyvärr är jag upptagen..." (inte beprövad av mig...)


KFF vann igår = glädje i familjen Krantz. Kanske framförallt för mannen i hemmet, än dock har han vågat bjuda in en sann göteborgare denna viktiga fotbollskväll. Men det är alltid trevligt att ha dig här på besök, Stefan! IFK fick precis in ett mycket tveksamt mål...


Som alla andra arbetsdagar, består dagen av tågresa till och från Älmhult. Det här med tåg är rätt intressant. Mycket folk som inte känner varandra som sitter tätt intill med varandra på ett litet utrymme. Idag hände något som ni säkert alla känner igen er i. Det kommer en illaluktande doft. En fisdoft. Någon av de närsittande har fisit. Sånt här är oerhört pinsamt! Nu gäller det att se ut så mycket som möjligt att vara den som inte har fisit, så att folk inte tror det är jag (för det var det inte). Frågan är då hur ser man ut som en person som inte fisit? Jag börjar först höja lite på näsan, men då känner jag mig dum mot den som har fisit, för det är ju taskigt, den personen lär ju troligtvis skämmas mest av oss alla... Mitt nästa drag blir att se väldigt nonchalant ut och läsa Metro helt oberörd... Jag tror jag lyckades. Gillar efteråt sådana här små pinsamma vardagssituationer, märkligt att det överhuvudtaget ska vara pinsamt, när det är något som är så naturligt! Tänk om personen i fråga hade varit så kall och sagt, "ursäkta medresenärer, men jag var tvungen att lätta lite på gasen, hoppas ni inte misstycker". Vad hade man tänkt då? Jävla idiot, sånt säger man väl inte!


Tack och hej för idag och tusen tack för fina och trevliga kommentarer!

Till Lisa: ja visst Jörgen, var det för han eller pingisen som vi överhuvudtaget tog oss till träningen? Troligen det förstnämnda...

KRAM


Kommentarer
Postat av: Åsa

Cissi, jag har läst din blogg från dag 1, MEN handlar det inte lite väl mycket om fotboll ;-)
Skämt å sido, det är kul att ta del av din vardag och som svensklärare uppmuntrar jag dig verkligen att skriva!!
Ha det gott!! Stor kram!

2007-10-23 @ 19:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0