25 år = visst mått av exhibitionism och upprördhet

Exhibitionism. Som bloggskrivare och lärare finns det säkert ett mått exhibitionism i mig. Jag gillar till viss del att synas och höras. Men det finns gränser. Jag fick idag ett brev från Smålandsposten, som ville uppmärksamma att jag snart fyller 25 år. I brevet står följande; "Släkt, vänner, arbetskamrater, grannar m fl uppskattar säkert att få veta att du snart fyller år.". Gör dom?! Därefter fanns blanka rader med rubrikerna; Födelseort, Bor på nuvarande ort, Utbildningar, Tidigare sysselsättningar, Nuvarande sysselsättning, Fritidsintressen, Föreningsuppdrag, Mer om mig själv. Nej, tack! Jag vill inte ha en uppsats om mig själv i tidningen när jag fyller 25 år. DET är exhibitionism!  Att synas i tidningen och tala gott om sig själv har jag svårt för. Tyckte det var jobbigt att sätta in bröllopsannonsen i tidningen, valde den minsta storleken. Sitter här nu med en bunt tackkort som ska skickas ut. Tycker likaså det är jobbigt - SJÄLVKLART vill jag tacka, men att ha en bild på sig själv i kortet känns liksom lite ego. Jag vet att jag sitter lite i glashuset, för en del tänker, hur får du ihop det med Fröken Sverige tävlingen som du var med i? Tja..., ärligt talat får jag nog inte ihop det, "det var en kul grej", som man brukar säga.


Gårkvällen spenderades som sagt hemma hos Sara. Kvällen var som när vi alltid ses, mycket trevlig. God mat, Sara! Trisskrapet gick däremot lite sämre. Vi fick 35 kr på 8 trisslotter och 5 tialotter. Det kändes surt. Ett tag trodde jag vi vann 1 miljon och satte i halsen. Det är många ämnen som ska ventileras under kvällen, tråkigheter, roligheter, skvaller m.m. Skvaller får mig osökt att tänka på programmet "Ranking the Stars". Jag såg att du Sara också hade bloggat kring detta program, men jag måste också lägga näsan i blöt kring detta. Har ni sett detta (idiotiska) program? Tio tjejer (skulle här kunna lägga in ordet exhibitionism) har samlats i en studio tillsammans med programledaren Andreas Lundstedt som gärna är lite så där alldeles extra fjollig och flamsig. De tio tjejerna vilket bland annat är; systrarna Graaf, Anna Book, Sanna Bråding, Josefin Craaford, ska utefter en given fråga ranka varandra. I söndags när jag kom in i programmet var frågan något i stil med "vem skvallrar mest?". Hanna Graaf fick komma fram till Lundstedt för att redovisa hur hon hade rankat sig själv och övriga nio tjejer. SÅ fnittrigt, SÅ pinsamt, SÅ dålig TV. Eftersom det är tio tjejer i studion som ska diskutera, så låter det mer som man hamnat på en hönsfarm. Eftersom det är tio tjejer i studion blir det också gärna lite girlfight i diskussionen. Anna Book tog väldigt illa vid sig av att andra trodde hon var intresserad av skaller, för det var hon minsann inte, hon läste gärna skvallertidningar, men hon var intresserad av relationer....eh?!?!


Jag var igår och handlade i mataffären, som jag i och för sig är var dag... den officiella förklaringen är att jag vill ha VÄLDIGT färsk mat, den inofficiella förklaringen är att jag har svårt för planering. Hur ska man veta vad man vill äta i övermorgon? Jätteklurigt. Men i alla fall, jag kommer fram till kassan, personen före mig vet hur man planerar för hon har hela vagnen full av mat. Men sen kommer vi till det förskräckliga, kvinnan öser upp varorna på bandet utan att lägga varorna med koden mot sig! Hon lägger inte heller upp en vara åt gången, utan gör berg av varor på bandet. Sånt här irriterar mig. Kan man inte försöka hjälpa kassörskorna! Det tar ju också bara en evig längre tid. Som tidigare Maxikassörska har jag lust att rycka in och kommentera idiotin. Men jag står tyst och stilla och när kvinnan lägger upp pinnen som skiljer hennes varor mot mina lägger jag demonstrativt mina varor väldigt tydligt och prydligt.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Åsa

Cissi, vilken intressant iakttagelse av att plocka upp varorna utan att vända streckkoden rätt. Tyvärr måste jag erkänna att jag slarvar enormt med det, däremot är jag VÄLDIGT noga med hur jag själv lägger ner mina varor i påsen. Rätt saker med rätt saker du vet...
Ja, annars väntar jag mest på det fina tackkortet från bröllopet. Alltid roligt med kort!!!
Kram så länge (från Stockholm just nu).

2007-10-30 @ 16:02:17
Postat av: Jennie

Vi tar nya tag med trissen. Förr eller senare är miljonen där!

2007-10-30 @ 16:09:20
Postat av: Emma

Hahahaha! Nästa gång tycker jag du gör rätt i att kommentera denna idioti!

2007-10-30 @ 22:00:51
URL: http://enknubakaffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0