Yrvaken, nyfiken och idiot

Idag hade jag inte lust att kliva upp ur sängen. Vissa dagar är sådana. Kroppen vill liksom inte upp. Väl uppe så känner jag mig i ett helt yrvaket tillstånd, i duschen står jag och funderar över om det är torsdag eller fredag. Jag resonerar mig fram till att det måste vara fredag, hur jag kommer fram till detta är genom att räkna upp vilka kläder jag burit i veckan (?!). Jag checkar för säkerhetsskull på tidningen att det verkligen är fredag. Väl framme vid tåget, känns inget som vanligt, jag känner inte igen några på tåget, det är ett annat tåg, det är inte de vanliga vagnarna. Hmm..., då börjar jag fundera om det är lördag (?!). Jag säger inget mer..., ibland är man bara trött och virrig.


Jag har skrivit om situationer i matbutiken tidigare, jag vill idag gå tillbaka till detta område. Det är mycket som händer i affären. Själv gillar jag väldigt mycket att gå och handla, tycker det är lite småmysigt att gå och plocka ned det ena goda efter det andra i matkorgen. Fredagar i affären är alltid lite småstressat. Alla vill hem till familjen, och alla vill ha det där lilla extra för att fira in helgen. Jag är ganska nyfiken av mig och tycker det är kul att kolla in vad andra handlar. Jag tittar alltid in vad personen framför mig i kassan handlar och funderar över vad personen i fråga ska göra för middag av varorna som läggs upp på bandet och vad personen har för kostvanor. Jag borde egentligen kanske inte skriva detta. Men jag är sådan - nyfiken. En ytterligare liten grej jag har för mig i butiken är att jag alltid vill räkna ut priset så exakt som möjligt, innan kassörskan har slagit in alla mina varor. Jag har alltså en liten personlig tävling om hur nära jag kan komma den faktiska prissumman. Detta kan ställa till lite problem när kassörskan är snabb. Eftersom jag lägger upp en vara i taget och samtidigt funderar över priset för varan och adderar med nästkommande vara kan det gå lite sakta, en snabb kassörska förstör då detta genom att jag blir stressad och då måste slänga upp varorna på bandet och missar då räkningen. Det positiva är att jag är väldigt prismedveten. Johan kom häromdagen hem efter att ha varit och handlat, jag ville att han bland annat skulle köpa Provenck sallad, med bestörtning kom han hem och sa; "vet du vad den här salladen som du handlar jämt kostar?" "Ja 22,90 kr, ibland till helgen kostar den 20,90 kr" - jag kan rätt många priser i huvudet. Ok, jag ska nog sluta här innan jag helt idiotförklarar mig.


Nu är det Idol på TV. Har aldrig haft någon större idol i mitt liv, en liten idol är möjligtvis Lena PH, jag tycker hon är grymt snygg och härlig. Tänk att få vara Lena för en dag, dansa mot stativet med långa snygga spiror till ben... mmm, det hade varit läckert.... och Lena är med i Idol ikväll!


Trevlig helg kära vänner!


Tack & hej

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0