Tvättstugekväll med tankar på Mr Perfect, Lena, Marie och tuttar

Ikväll råder det tvättstuga på gamla norr. Det är fyra veckor sedan vi tvättade vilket betyder att vi har två tunnor med tvätt + en IKEA bag + ett antal kassar - grymt mycket tvätt helt enkelt. Igår var jag tvungen att stanna på Lindex och köpa mig ett par trosor för det var helt enkelt slut på underkläderna... Det är faktiskt inte helt lätt med tvättider i lägenhetshus! Apropå tvättning kommer jag att tänka på en gammal granne vi hade. Det var en ung kille i min egen ålder, vi pluggade också ihop ett tag. Denna man kan likställas med Mr Perfect. För det första såg killen bra ut, studierna gick lysande, fick hyfsat bra jobb direkt, charmant trevlig, alltid perfekt klädd och jag kommer ihåg en gång när vi träffades nere i tvättstugan, där står självklart killen och manglar alla sina lakan och kökshanddukar!!! Vad annars?! Hur kan man vara så perfekt genom allt? Själv kommer jag ofta i trappuppgången i lite slitna joggingkläder och ruffsig i håret inför morgonturerna med Malte, men Mr Perfect kom alltid pigg och glad med nyaste coolaste träningskläderna. Sådana människor stressar mig... Mr Perfect är mycket trevlig, men det fanns en viss lättnad inombords mig när han flyttade.


Mitt hem är just nu skinande rent, en doft av Ajax råder i hela lägenheten. Pyntet har kommit fram, jag vet jag sa att det är fult att tjuvstarta, men igår kunde jag inte hålla mig! Jag riktigt myser här i mitt hem, det är så vackert och mysigt=) Johan är inte riktigt lika lyrisk som jag..., men han säger att det är fint.


Måste lägga en kommentar kring veckans Bonde söker fru. Vad är det för fel på Fredrik? Varför ser han inte Lena? De är ju som gjorda för varandra! Fredrik, en man som verkar ha noll koll och är noll gentleman borde vara överlycklig av att ha träffat en tjej som Lena. En tjej som tycker Fredrik är hur duktig som helst som kan göra en "fin middag" (varma mackor!), älskar grislivet i ladugården och som sväller av lycka så fort hon ser honom. Varför Fredrik väljer du inte Lena?? Marabou har en reklam som säger "hur många rutor gör dig glad?" Fredrik väljer du Lena så blir jag 28 rutor glad - en hel 200-grammareglad!


Nu är det Idol på TV. Jag hoppas vi ser Marie och Amanda i final. Inte av anledningen att det är två tjejer, för sådana feministrubriker från kvällsblaskorna blir jag bara irriterad över, men för att det är två duktiga tjejer! Tycker det är kul att se Marie i ett annat sammanhang än guppande under ett täcke från Big Brother. Hon har ju grym talang! Synd bara att hon valt att lägga in så mycket silikon, hon ser kraftigare ut än vad hon egentligen är i de tuttarna. Med tanke på tidigare nämnda Bonde-Fredrik och kärlek så måste jag bara påtala att Idol-Andreas och hans Lolita är väl ändå ett äktenskapslikt par om något?!


Imorgon är det tjejfest som gäller. Jag, Sara, Hanna och Anna ska partaja loss! Känner på mig att det kommer bli en lång och härlig natt!


Tack & hej!

KRAM


Ps. Bra val av låt för Andreas, Aerosmiths Cryin, vilken underbar låt det är!! Måste leta upp skivan i bokhyllan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0