Rubrikblogg

Öland

Den här helgen har vi varit på Öland. Jag gillar Småland, men det är något särskilt unikt att få komma till Öland och se de öppna landskapen breder ut sig, få känna havsluften och vinden ta tag i dig. Ulf Lundells text passar bra som beskrivning för den känsla jag känner:

"Jag trivs bäst i öppna landskap
nära havet vill jag bo
några månader om året
så att själen kan få ro.
Jag trivs bäst i öppna landskap
där vindarna får fart .
Där lärkorna står högt i skyn
och sjunger underbart..."


image17image18image19

Min helg:

Fredag

?-         myskväll med god mat och Idol, hur kunde Daniel åka ut?!

Lördag

?-         shopping i Kalmar

?-         kinarestaurangbesök med make och svärföräldrar

?-         besök av mina föräldrar i stugan, som kom med vin, ost & kex

Söndag

?-         besök på den nybyggda brandstationen i Färjestaden, mycket fin fritidsgård för vuxna män =)

?-         söndagsmiddag hos mamma & pappa

?-         joggingtur med Sara


Tjuvstart

Vi börjar nu närma oss första advent. Stjärnor, ljusstakar, slingor m.m. ska snart pryda vart och vartannat hem. Men varför ska en del människor tjuvstarta? Varför gör dem på detta viset? Har människorna inget vettigt och göra eller vad är det frågan om? Det är fult att tjuvstarta.


Jogging

Sara och jag har ikväll tagit vårat första gemensamma steg i satsningen inför Göteborgsvarvet. Vi har sprungit femkilometersslingan i Vais. Det var mitt förslag att vi skulle ge oss ut i skogen. Vi kom upp till en först till synes kolsvart skog. "Brukar du springa här i mörkret?", säger Sara lite förskräckt. "Ja, det är lugnt", svarar jag. Men funderar samtidigt lite oroligt, brukar det vara så här in i helvete mörkt?! Jag måste vara dum i huvudet som ger mig upp här i skogen själv och springer... Löpningen gick bra och vi kände oss nöjda. Göteborgsvarvet ska inte bli någon omöjlighet om vi håller i träningen!


Individutveckling

Joakim & Annika väntar tvillingar. Två små grabbar. Joakim berättade för Anita om vikten att vi ska behandla tvillingarna som två individer - inte som "tvillingarna". Detta var viktigt för deras individuella utveckling. Mer praktiskt betydde det att vi bland annat skulle skicka två födelsedagskort o.s.v. Intressant tycker jag och jag köper ditt resonemang, Joakim. Jag kommer skicka två födelsedagskort.


Hanna Graaf
Har en ny pojkvän. De bygger ett hus ihop. Det står i söndagsbilagan idag. Varför Hanna, måste du bege dig ut i media så fort du hittar en ny lekkompis?

Manlighetskomplex

I fredags kväll skulle jag gå ut och gå en sväng med Malte och Johan skulle duscha samtidigt för att vi sedan gemensamt skulle kunna påbörja kvällens middag. När jag kom hem från promenaden hade Johan fortfarande inte duschat och jag frågade varför. Hans svar var då följande; jag hade inte tagit med mig husnycklarna och han ville inte duscha med olåst ytterdörr för att han tycker det är obehagligt (?!). Jag förklarade då min syn på hur omanligt jag tyckte detta var. Detta har nu diskuterats hela helgen. Johan känner sig djupt kränkt för att jag påkallat honom som omanlig för detta;) Så nu vill jag ha era synpunkter...


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0