Relationsinterpellation

Här på landet finns det inte så många kanaler att välja bland. Då urvalet på TV för tillfället består av Doktorn kan komma, ett finskt reportage och dagens interpellation i riksdagen, valdes det sistnämnda. Reinfeldt frågas ut bland annat gällande allt kring Schenströms krogbesök. Vilket kaos! Varför lär sig politiker aldrig att erkänna felen, lägga korten på bordet och beklaga det som skett med en gång, så slipper det bli så stora grejer? Men en eloge, vilka retoriker politikerna är! Det är intressant att lyssna på deras barska kommentarer till varandra som är inhysta i välformulerade, högtravande, korrekta meningar. Interpellation kanske vore en bra grej att ha i förhållandet. Tänk er; två minuters taltid per person där varje mening är syftes och målinriktad. Talmannen håller ordning på diskussionen. En interpellation hemma på Gamla Norrvägen. Malte får vara talman. "Herr talman, jag önskar ett svar av mannen som har svårt att plocka upp kläderna efter sig, det ger ett stökigt intryck av lägenheten, i ett längre perspektiv ser jag inte annat än att vi får vada oss fram i lägenheten bland alla kläderna (politiker överdriver gärna lite smått). Kan jag ha ett svar i denna fråga?"


Matlagning. Idag har jag lagat Saras suveräna kycklinggryta. Kanongod! Jag gör dock alltid ett fel vid min matlagning. Johans slående kommentar är; "kommer det fler till middagen?". Jag gör alltid mat för ett helt regemente. Jag vet inte varför det är så svårt att göra mat för två, det bara är det. Nu har jag gjort en gryta som vi säkert kan äta av i flera dagar och så brukar det bli, sen blir man trött på maträtten för två månader framåt.


Dagens råd:

Interpellera mera

Laga mindre


Tack & hej!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart man ska interpellation i sitt förhållande. Då kanske man äntligen skulle få svar på varför dessa kläder alltid ligger lite här och lite där osv....

2007-11-01 @ 17:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0