Namnsdag

Idag är det min namnsdag. Jag gillar att slå upp saker och ting, förmodligen ärvt detta av min vetgiriga pappa. Varför firar vi namnsdagar? Jo, det uppstod i syfte att minska betydelsen av födelsedagsfirande som sågs som en hednisk och okristen rit. Namnsdagsfirande ansågs istället vara bättre, än att fira dagen man fötts "till det av arvssynd belastade jordelivet". Tråkig syn på livet... För egen del kan jag säga att jag gärna firar bådadera. Det är ganska trevligt att bli firad.  Åter tillbaka till mitt namn, Cecilia, det är ett latinskt namn och betyder "den blinda". Jag är inte blind.

Andra kända personer som jag firar denna dagen med:
- Cissi Elwin (Bullen tjejen, verkar ganska trevlig o glad)

- Cecilia Hagen (denna vassa journalist på Expressen... med intressanta personliga intervjuer och infallsvinklar)

- Cecilia Stegö Chilo (ok... henne vill jag kanske inte skryta med att jag delar denna dag med...)

- Cecilia Vasa (Gustav Vasas dotter, som lär ha varit vild och syndig)

Ikväll brakar det loss för tjejkväll på Gamla Norr, Sara & Jennie kommer på besök! Tjejer det blir paj till kvällen!

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Jennie

Triss och tia är inhandlade. Ser fram emot paj.

2007-11-22 @ 14:56:44
Postat av: Sara

Kära Cecilia - grattis på din namnsdag och det ska bli riktigt trevligt att ses ikväll! Paj, låter smaskens! Ska inhandla mina lotter efter jobbet dock inte på Hovshaga...=)

Kram

2007-11-22 @ 15:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0