Måndag med styrelsemöte, triss och ett lättat hjärta

En timma kvar... sen  smäller det, det är styrelsemöte i bostadsrättsföreningen! Vad kan jag säga...? Vi är liksom inte samlingen av människor där idéerna sprudlar och vi talar i mun på varandra i visionära termer... snarare en pinsam tystnad, där det hörs lite harklande, suckande ointresse och stereotypiska tankebanor... Ikväll är det budgeten 2008 som står på programmet. Suck.

Fick något kul på posten idag! Magnus och Elisabeth från Göteborg hade skickat en fin bildserie på sig själva tillsammans med två trisslotter! Våra kära toastmasters vid bröllopet, Jennie & Staffan, delade under festkvällen ut olika uppdrag till våra vänner som de skulle fullfölja under året. Så vi bugar och tackar stort för lotterna (tyvärr blev det ingen vinst)! Vi kommer gärna till Göteborg och besöker er!

På TV just nu, Las vegas, av någon anledning hamnar jag ofta framför denna serie... rätt kul serie med snygga människor. MEN, jag fick upp ögonen för en ny serie förra veckan, som ni inte får missa - Traveler! I samma anda som Prison break, 24 mfl.. Gillar serier där folk är jagade. Så boka in torsdag, kanal 5, 9-tiden.

Upptäckte idag något som lättade mitt irriterade hjärta. På min arbetsplats har det sen några dagar tillbaka hängt affischer på lite olika ställen, med en mager mörkhyad pojke, som rubrik tyckte jag det stod "Bildutställning SOLARIET". Tyckte denna rubrik var djupt kränkande med tanke på en mörkhyad pojke på bilden. Detta gick jag och irriterade mig på, men idag såg jag att det med stora bokstäver stod SOLIDARITET, inte solariet... Vet inte om jag börjar få dålig syn eller vad det är frågan om. Upptäckten lättade iallafall mitt hjärta. Ibland hoppas jag lite att jag ska ha dålig syn, eftersom jag förmodligen skulle se lite äldre och klokare ut om jag fick ha ett par glasögon på mig. I mitt jobb är det inte roligt att se alltför ung ut. Saker som hänt senaste tiden; en lärarpraktikant misstog mig för elev, en lärarkollega misstog mig för lärarpraktikant, föräldrar och personer i näringslivet som man på olika sätt kommer i kontakt med blir ofta förvånade över min ålder... Glasögon tror jag skulle vara pricken över i:et på min mognadsutveckling.

Tack & hej!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0