Kyligt & plumpt...

Var ikväll på styrelsemöte, där det bland annat skulle tas beslut i styrelsearvode. Den administrativa vicevärden presenterade några förslag med den sammanlagda summan uppdelad på:

Ordförande, Vice ordförande, Sekreterare, Ledamot och Suppleant


Jag tittade på de olika alternativen och självklart vill man gärna ha det som är mest fördelaktigt för sig själv - men det säger man ju inte. Någon säger att alternativ fyra kanske är bra. Jag tittar på förslaget och ser att jag som ledamot skulle få någon hundralapp mer, det är väl ok tänker jag och säger; "det tycker jag låter som ett bra förslag, eller vad säger ni?!". Det blir alternativ fyra.


Strax innan vi går hem från mötet ska vi skriva under en blankett för utbetalningen av styrelsearvodet, jag inser då mitt misstag, jag är sedan årsmötet i maj vice ordförande vilket jag glömt bort... Höjningen för vice ordförande var betydligt högre än de andra. Närmare bestämt 82,5 % höjning, jämfört med övriga som höjts med mellan 3-6 %. Så det var aningen kyligt och plumpt gjort av mig att högt rösta för alternativ fyra som gav mig en rejäl arvodesökning... :)


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu har jag läst alla dina inlägg och måste säga att det var en rolig och underhållande läsning så jag kunde inte sluta läsa=) Hoppas allt är bra med dig! Susanne på Röksvamp

2007-11-19 @ 23:12:24
Postat av: Uffe S.

Helt rätt Cissi!
Får man välja mellan 82,5% ökning eller mindre så tar man 82,5%
Det var stor humor med pojken och "solariet" tyckte jag..

2007-11-20 @ 08:11:08
Postat av: Föreningspampen

Som den sanna föreningsmänniska jag är blir jag nästan lite bestört när jag läser att ni får styrelsearvoden för att sitta i er förening. Jag skulle nästan vilja höra Sverker ställa fråga: "Ska det verkligen vara så"...

2007-11-20 @ 15:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0