Kärlek - det finaste som finns

Idag har jag besökt Smålands museum och bland annat sett fotoutställningen In hate we trust som handlar om hatbrott. Frikännandet av pastorn Åke Green och hans uttalande om homosexualitet som en cancersvulst är upphovet till utställningen. Min fråga är, hur kan man inte veta bättre, än att man uttrycker sig så fruktansvärt idiotiskt? Eller är det som Bert Karlsson uttryckte om Bosse Ringholm; "Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker."? För mig är det ofattbart, hur kan man vara emot homosexualitet? Det viktigaste i livet är väl ändå kärlek. Om det är mellan man-kvinna, kvinna-kvinna eller man-man, vad spelar det för roll? Att älska och bli älskad är det finaste som finns och det kvittar vilka kön man är i relationen, det är skrämmande att ens behöva uttrycka denna självklarhet.


Nu ska jag förpassa mig till soffan och titta på TV resten av kvällen, vilket inte sker alltför ofta. Vi är dock lite oense om TV-kanalerna under kvällen. Johans stora idol Steven Gerrard och hans Liverpool möter ikväll ett för mig helt okänt lag Besiktas. Johan vill gärna se matchen och jag vill gärna inte se matchen. För övrigt visas ikväll "Rakt på" med K-G Bergström, vilket definitivt kommer att dissas av mig. Jag gillar inte K-G, tycker han har en nosig och övermäktig attityd. Vidare hittar jag Grannfejden på TV 3 i TV-tablån..., Aschberg borde snart besöka mitt bostadshus. Det råder nämligen här ett himla liv om tiderna i tvättstugan och huruvida vissa städar efter sig eller ej. Irritationerna har vidareutvecklats till öppna gräl mellan bostadsrättsinnehavarna. Jag blir så lack och trött på alla oflexibla människor som stör sig och irriterar sig på allt, och likaså åt andra hållet, man behöver ju inte provocera genom att vara kvar i tvättstugan efter utsatt tid... Klockan nio visas House på fyran, en serie som jag aldrig riktigt gillat. Jag blir så irriterad på doktor House haltande. Idag ska han tydligen bli skjuten i benet. Så nu lär han väl halta ännu mer...


Sen får vi inte glömma, Plus med Sverker Olofsson. Den alltid lika galne och irriterade Sverker går till attack mot allt och alla. Undrar vad dom ger Sverker innan sändningen för att han ska bli så aggressivt på? Tänk er själva att ni kommer dit som företagare och ska förklara ert handlande. Vad ni än säger kommer ni avbrytas av den norrländska dialekten "Ska det vara så här?!!!!" "Är det så????!!!!" "Ska det vara på detta viset???!!!" Tänk att bo med Sverker. Du har glömt att plocka undan disken efter dig, framrusande kommer Sverker "Ska det vara på detta viset?!!!" Johan du är enkel att leva med. Du är tyst och låter mig få spela den kvinnliga Sverker istället, och du finner dig.


Tack & hej!

KRAM


Dagens ordspråk: Sann kärlek kan inte döljas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0