Julklapparnas vara eller icke vara

Idag är det lördag. Dagen med feststämning i veckan! Idag är det även födelsedagskalas för Johan med familj och släkt. Apropå födelsedagar och julafton som har det synonyma, paket. Jag gillar paket och överraskningar. Det ska jag inte hymla med. Jag gillar lika mycket att ge som få. Det är sant.

Men mamma sa häromdagen något förskräckligt. Hon tyckte vi kunde trappa ned på klapparna till jul. Jag var så stor nu att jag kan ju köpa mig själv det jag vill ha. Jag var för stor för att sitta med ett berg av paket framför mig. NEJ! Det är kanske sant. Men jag gillar att få paket. Det behöver absolut inte vara saker av ett större värde! Men jag gillar att få känna spänningen och bli superglad för en ny body lotion, nya hårspännen, en ny mascara, nya örhängen... Födelsedag och julafton är enligt min mening två mycket roliga dagar om året, som betyder spänning och förväntan, och så vill jag att det ska förbli! Jag kan möjligtvis ändra mig den dagen jag sitter själv med egna små knoddar framför mig, men inte förrän dess...

image7
Tack & hej!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Pappa

Håller med. Naturligtvis ska vi fortsätta med julklappar. Ser det självklart helt egoistiskt; när ni äntligen blivit så stora att ni tjänar egna pengar och nu kan ge fina presenter till mig, så vore det en djup tragedi (för mej) om vi slutade med julklappar. Detta har också gått upp för mor - hon ropar att hon tar tillbaka vad hon tidigare sagt. /BA

2007-11-03 @ 13:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0