Glafs & slafs och offer för handeln

Idag var för ovanlighetens skull tåget lite sent, hungrig som jag var gick jag därför in på matstället på tågstationen, ett sjabbigt place... men sådant bryr man sig inte om när hungern sätter i. Jag beställer en liten kebab i bröd. Liten! Jag fick en kebab stor som en pizza i min hand. Jag går ut i väntsalen och sätter mig för att äta min "lilla" kebab, vilket är bökigt värre. För det första avskyr jag att äta onyttigheter i det "offentliga rummet", väljer att citera min vän Sara:
Vi äter inte gärna godis offentligt. Att gå på Storgatan och äta ett äpple är inga problem men att gå på stan och äta en chokladkaka, det är skam, det är lite fult. Därför gör vi det i smyg... Kebab hamnar i samma fack som godis. Så för det första tycker jag det är lite pinigt att sitta och äta sådan här skräpmat, så jag försöker vara så diskret som möjligt. Men hur äter man en stor såsig kebak diskret??!! Jag slafsar och glafsar, det droppar sås ner på mina skor, händerna och ansiktet är  fulla av geggamojja... jag är allt annat än diskret! Usch vad jag hatar sånt här och jag skäms enormt. Det blir äpple för all fortsättning i det offentliga rummet.

10 % rabatt and we go crazy!
Sara och jag besökte ikväll Änglabacken, en liten inredningsbutik, som hade medlemskväll där de bjöd på 10 % rabatt. Vi var inte direkt ensamma i butiken. Var och varannan dam i stan verkade ha lämnat sina familjer och tagit sig dit, kön slingrade sig genom hela butiken. Vi hittade några småsaker..., men 10 % på saker som kostar 35 kr... nej tack, jag står inte en hel kväll i kö för det.

Crazy thing 2
Besökte Kicks idag för att inhandla lite smink. När jag kommer till kassan säger expediten "om du köper en produkt till från Clinique så får du den här nessesären på köpet", givetvis blir det tillbaka till hyllorna igen och leta efter en till produkt..., jag känner mig nöjd, som att det är jag som vunnit på köpet (!). Väl i kassan igen så säger expediten "har du provat 3-stegsprogrammet?" "Eh, va nää...", 3-stegsprogram, låter som något program för alkolister..., men det var det inte. Expediten skickar med mig tre krämer, sen kom två krämer till.... har ingen aning i vilken ordning jag ska ta dessa krämer, står på franska på förpackningen.., men det borde väl vara ett 5-stegsprogram nu, så det är nog bra. Sen vill expediten att jag ska bli medlem på Kicks, hon förklarar vilka oerhörda bra förmåner jag får, jag tackar ja. Väl ifrån Kicks, så har jag alltså med mig mitt rouge som jag skulle köpa, nessesär, 5 provkrämer, medlemskort, tidningar och en ansiktsbehandling som man fick om man var medlem... Killar, det finns faktiskt förklaringar till varför saker och ting tar längre tid på stan än vad vi först har räknat med.

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer
Postat av: mamma

Cissi
-
det finns även en förklaring till varför det kan ta lång tid i badrummet på morgonen. Du kanske börjar förstå nu! Du som undrade tidigare.....

2007-11-28 @ 12:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0