Fel kläder

Ibland känns det mesta fel. Jag började dagen i att klä mig i min nyköpta svarta stickade klänning, det kändes bra. Precis när jag är på väg ut, upptäcker jag tyvärr att regnet vräker ned. Upp i lägenheten igen (stressad som tusan!) för att dra på mig regnkläder, mössa och full mundering. Väl framme vid tåget som en Michelingubbe står fräscha käcka Sara finklädd, med tjusiga höga svarta stövlar, kjol, fina väskor och på väg upp till Stockholm. Känner mig som värsta fritidspedagogen i jämförelse med henne. Väl framme på jobbet, av med Michellingubbekläderna, upptäcker jag att klänningen är genomskinlig i motljus. Shit! Dagen får därför ägnas till att ständigt bära en tröja framför mig.


Den felaktiga klädseln fortsätter. Några elever ber mig att köra ut dem till Transpo, ett industriföretag i Älmhult. Vi åker dit, jag och fyra tjejer. Fem blondiner som alla är lite pippinätta. In i denna industrilokal där de ska hämta metallbitar som är stansade. Som fem blondiner vi är, är vi alla lite rädda för att smutsa ner oss och rör oss därför väldigt försiktigt i lokalen, där alla män tittar och flinar åt oss. Jag ser inte mycket äldre ut än mina elever och får alltid presentera mig som lärare, för att förtydliga detta faktum. Idag känns detta ännu löjligare, med tanke på mitt genomskinliga korta svarta fodral till klänning. För att lastningen ska gå så smidigt som möjligt ber mannen mig på företaget att backa in bilen till lokalen. Min ena elev börjar direkt småflina för hon har redan upptäckt att backning inte är min starka sida i körningen, och det är en relativt lång bit att backa in. Backningen går i varje fall bra... Hoppas tjejerna bjuder på fika på fredag för dagens insats.


Kvällen har ägnats till promenad med Malte och lite småsysslor. Det är underbart att ut och gå långpromenader mörka kvällar med hörlurarna i öronen. Ett växlande sker mellan Rix FM, Mix Megapol och Gold FM, klarar inte av reklamen...

Tre artister/grupper som jag lyssnar på för tillfället:

?-         James Blunt

?-         Sean Kingston

?-         Manic Street Preachers

Tre program som jag gillar nu:

?-         Bonde söker fru... jag backar från mitt tidigare ställningstagande, dokusåpor är rätt trevligt.

?-         Skild! ett intressant och lärorikt program.

?-         Vänner... kommer alltid vara nummer ett. Är inte Ross världens underbaraste?


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Käcka Sara

Men underbara Cissi - du är alltid vrålsnygg i mina ögon!!!!

Kram

2007-11-09 @ 12:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0