Fars dag

Idag är dagen då våra fäder ska uppmärksammas. Det är fars dag! Därför ägnas dagens blogg till min far.


Min pappa är en kanonfarsa. Det är inte meningen att vara skrytsam, men det är sant. Min pappa har alltid ställt upp på mig;

  • pappa är en grymt klok man, vetgirig till tusen och har alltid engagerat sig till 100 procent i mina studier. Många timmar han har ägnat med att hjälpa mig med olika matematiska ekvationer eller förstå de nationalekonomiska sambanden mellan ränta och inflation...
  • även vid mina mindre ljusa stunder och jag ställt till det på ena eller andra viset har pappa alltid visat att han finns där, som exempelvis när jag plankade in på ett uteställe och polisen ringer efter pappa som får åka och hämta mig, är pappa lugn och förklarar bara konstaterande: "det där var inte vidare klokt gjort Cissi" eller när jag krockat med pappas bil på grund av stor oaktsamhet från min sida är pappa bara lugn och sansad (min mor har dock en annan version av det sistnämnda, men till mig är pappa alltid lugn och pedagogisk, tack!)
  • han har alltid skämt bort mig med både presenter och ekonomiska resurser, så visst jag får erkänna att jag är något bortskämd (men som pappa själv sa vid mitt bröllop ska ingen skugga falla på mig för det, utan får helt tillskrivas mina föräldrar...)

Desto mer åren går börjar man sakta se vika likheter och egenskaper man bär med sig från sina föräldrar. Pappa är envis och vill gärna ha saker på sitt sätt. Jag är envis och vill väldigt gärna ha ALLT på mitt vis.



Några bilder som visar hur snälla och hjälpsamma fäder kan vara:

Byggande av friggebod...

image8


Renovering av kök...

image9

Som kareoke-underhållare...

image10


Till min pappas namnsdag, när jag var i 7-årsåldern, skrev jag en färgglad lapp där det stod "Jag älskar pappa, kärleken är stor". Kärleken är fortfarande stor. Grattis pappa, på fars dag!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Far

Hej Gumman!
Ledsen att jag inte läste din blogg tidigare. Hade inte behövt pumpa bildäcken i söndags - jag svävar fram efter att ha läst bloggen. Älskar dig som den alldeles enastående Cissi du är. Hoppas att se (och höra) dig snart.
Hälsningar BA

2007-11-13 @ 20:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0