Dagislämning

Idag lämnade jag min son Malte på hunddagiset. Detta är alltid ett nöje att göra. Malte är som vanligt superivrig och uppspelt när vi kommer till dagiset. När jag öppnar bagageluckan rusar han ut och springer upp till dagiset. Idag kom Tildas husse och jag samtidigt. Tilda är Maltes tjej. Åtminstone ser hon så på saken. Tilda springer alltid fram till Malte och slickar honom på munnen. Malte är mer nonchalant och bryr sig inte särskilt om henne, för att i nästa stund bli alldeles för rätt fram och frenetiskt lukta henne i baken. "Men Malte!" får man säga med lite bestämd ton för att undangräva pinsamheten om en för kåt hund.


Väl inne på dagiset möter även Donna upp (en mycket märklig ras, stor, brun, krullhårig som ett får). Malte bryr sig inte om henne heller (han är lite kräsen vad gäller tjejer). Han sätter sig istället med extra rak rygg och följer med blicken mot en av dagisfröknarna. "Vill du ha grisen, Malte" frågar hon, Malte slår med svansen allt vad han kan och blir superglad då hon tar ned ett gosedjur till honom.


Jag frågade hur det går för Malte på dagiset. Till svar fick jag att han pratar mycket, är överförtjust i sina gosedjur som ingen annan får låna än Tilda, är inte så mycket för att leka med dem andra utan är mest nöjd när han får ligga under köksbordet, vara med fröknarna och busa med sina gosedjur. Min lilla Ferdinand... vill du inte leka med de andra små tjurarna...?


Efter jag hade lämnat Malte kom hans rival, Baccus en boxer. Baccus gillar att bråka med Malte. Som en överbeskyddande mor jag är, är jag därför lite skeptisk till bråkstaken Baccus...

                       

Hunddagis är en rätt kul grej. Malte har en egen krok med en bild på sig själv, där jag hänger upp hans koppel, han har en egen handduk för att torka tassarna, han har ett eget bås där han kan gå och lägga sig på en blommig fleecefilt, han har en egen dagbok - där de skriver vad Malte gör, han har en egen väska, broderad med sitt namn, där han har sina ägodelar..., det märks att det är en engagerad personal!


Tack & hej!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja -- han fick nog fel namn. Ferdinand hade nog passat hon bättre.

2007-11-19 @ 12:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0