Cissis fotbollsgala

Ikväll är det dags för årets fotbollsgala, som leds av Jessica Almenäs och Adam Alsing. Har ni märkt något annorlunda i år? Någonting väldigt skönt annorlunda? Jo, det finns ingenting nämnt om någon "chock" i tidningarna. Det brukar annars i media vara ganska poppis att beskriva olika chocker, som bröstchock, rumpchock m.m. Om man slår upp ordet chock får man bland annat följande beskrivningar: plötsligt svaghetstillstånd, kollaps och trauma. Det här är intressant tycker jag. Själv får jag erkänna att jag inte lidit av något plötsligt svaghetstillstånd av att Almenäs förra året hade en superkort kjol som knappt nådde över rumpan eller upplevt något trauma då hon tidigare år haft djupa framhävande urringningar. Men det kanske är ni killar som ska svara på detta? Det är kanske ni som upplever det plötsliga svaghetstillståndet... (!)


Ikväll kommer det delas ut priser. Mina önskemål med mina motiveringar lyder enligt följande:

Årets målvakt: Touray (visst han har varit en blunders man, men i år har han visat vad han kan och jag köper mycket väl hans förklaring om varför hans jobb är svårare än övriga på planens jobb: "- Alltså, om du spelar på mittfältet och tappar bollen så innebär det inget mer än att bollen ligger fri mitt på planen, men om du är målvakt och tappar bollen..."

Årets back: Mellberg (jag tycker han är snygg)

Årets mittfältare: Alexandersson (verkar vara en mycket sympatisk man) Absolut inte: Ljungberg..., måste tillhöra det klenare stycket fotbollsspelare som finns...

Årets forward: Elmander ("ödmjuk och snäll" - Pontus Kåmarks ord om grabben, räcker inte det?)

Guldbollen: Ibrahimovic (hänvisar till Moratti "Zlatan spelar inte fotboll, han skapar fotboll")

Diamantbollen: ? Är inte särskilt intresserad av fotboll, ännu mindre av damfotboll... Bara ingen av Umeåtjejerna...

Årets tränare: Nanne Bergstrand (uträttat mycket med små medel)

Årets avbytare: Isaksson (fastklistrad på City-bänken)

Årets minst antal träningstillfällen: Fredrik Ljungberg (jämt skadad)

Årets gnälligaste fotbollspelare: Anders Svensson (gråter jämt ut i media)


Nä, ingen chock ska vi vänta på i år, men lite scenarier som kommer inträffa:

?-         alla är upp över öronen att Zlatan tagit sig hit, så det kommer fjäskas lite extra för honom (och frågan vi alla ställer oss är - kommer Persbrandt lämna över guldbollenpriset till Ibrahimovic?!)

?-         det kommer skämtas om chock, ifall det inte är Alsings tur att chocka

?-         komikerna kommer vara pinsamt dåliga


Nu ser jag fram emot Fotbollsgalan och ska duka upp med lite mat!

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0