Vad är en bal på slottet?

Två veckor kvar till julafton. Vid denna tidpunkt brukar det vara klapputdelning i min familj. Innan julafton ska mycket kul hinna hända, imorgon fyller jag 25 år, Lille-julfirande med familjen Ljungdahl + Selander, löpträning med Sara, gemensamt födelsedagsfirande med Hanna, dricka Blossas årgångsglögg 07:an, baka julgodis,  m.m. December är en härlig månad!


Idag har jag samåkt med några kollegor till jobbet. Jag satt fram i bilen på passagerarsätet. Min kollega bakom mig ville inte ta på sig bilbältet, tyckte det var en onödig sak att ha... tackar för omtanken mot mig som kunde blivit mosad vid en inbromsning:(


Den här årstiden är det himla svårt att ta sig upp om mornarna. Jag är seg som tusan och ligger och snoozar så länge jag kan. Eftersom jag beger mig betydligt tidigare till jobbet än Johan, på grund av pendlingen, är jag oftast ensam uppe om mornarna, jag uppskattar den tysthet som råder då. Mitt morgonhumör är inte av bästa sort, och jag behöver den här stillheten för att sakta komma igång. Johan är totala motsatsen, han vaknar med ett strålande sjungande morgonhumör. Idag möttes dessa två personligheter till en gemensam frukost. Jag - en zombie, och Johan - en superalert varelse. Varifrån får du din energi Johan? Jag avundas dig.

                                        

Årets nobelfest går av stapeln idag. Undrar hur det hade varit att vara där? Vad är en fest i Stockholms stadshus? Den kan ju vara förfärligt trist... eller alldeles, alldeles underbar! Nej, jag tror inte den är så underbar, jag tror den är rätt seg, maten ska bäras fram i procession, tal ska hållas av lättsam känsla (hur lättsamt det nu kan bli med akademikernas akademiker), samtal med bordsgranne om årets medicinpristagare, hur gjorde Capecchi, Evans och Smithies sina upptäckter kring embryonala stamceller och DNA-rekombination hos däggdjur? Zzzzz.... det känns segt och rastlöst. Men det skulle vara kul att få klä sig fint! Jag skulle vilja ha en knallröd figursydd lång klänning, alternativt svart, med håret snyggt uppsatt. Tror jag hade kunnat bli en riktig liten Nobel-pingla, med lite god hjälp. Ska bli kul att se prinsessan Madeleine som är så söt. Undrar vilken färg och form hon valt i år?


Nej nu är det städning som gäller. Det är i varje fall ingen Nobelmiddag som bjuds här ikväll, det blir mackor, ägg och gröt, men det är inte helt fel det heller!


God kväll kära vänner!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0