Merry Christmas everyone!

Så var det julafton igen!
image27
En dag i traditionernas tecken. Hur julaftons dag ser ut skiljer sig en del mellan familjer, men varje familj anser "sitt" sätt att fira dagen vara det rätta. Frågan i många familjer är, ska man äta innan eller efter Kalle Anka? Häromdagen redogjorde jag för att vi i vår familj alltid äter innan Kalle Anka. Men jag måste tydligen ha kommit ihåg alldelles fel. Enligt mamma äter vi alltid efter, och det vore ju synd om familjen Krantz som kommer till oss kring halv tre om vi redan hade ätit då, så att de missade all julmat.

Vad händer så idag?
Julfrukost är avklarad. 
Gos med världens keligaste hund har jag ägnat mig åt i nästan en timma.
På tur står en långpromenad med Malte. 
Mamma stökar i köket, som vanlig orolig för att det mesta inte ska fungera, men som det alltid gör och smakar utmärkt.
Pappa får uppdrag av mamma. En sådan här viktig afton är det mamma som styr i allt, sen får vi andra olika uppdrag som marschaller, värma glögg eller liknande. 
Ligger nu uppe på mitt flickrum, där det inte längre finns en pryl från min tid, ser snarare ut som ett rum taget ur Antikrundan, med undantag från en modern motionscykel.

Vid halv tre kommer familjen Krantz till oss. Så just nu råder lugnet före stormen, lugna Anderssons möter livliga Krantz (skämt... lite i allafall). Malte vilar sig i form för att ta emot Ruben. Det ska bli en mycket trevlig dag!

Scenarier som kommer att ske:
- de som bidragit till julbordet (mamma, Anita, Elsa och mormor) kommer att beklaga sig över maten, att den inte blev som de hade tänkkt sig. Vore kul om någon någon gång sa "vilka ljuvligt goda köttbullar jag gjort, smaka".
- vid Kalle Anka kommer alla säger replikerna innan Kalle och Musse sagt dem
- när godiset går runt kommer alla säga, "nej, jag borde inte" och så tar de fem karameller
- vid julklappsutdelning kommer mormor säga "till mig, nej men det hade du inte behövt"
- Johan kommer sitta med det största berget av julklappar
- alla ska titta på varandra när de öppnar sina paket, när alla egentligen vill slita upp sina egna paket

Fösta julen vi firade familjerna tillsammans lurade vi Anita till att alla i min familj rimmade på varje julklapp. Så 30 min innan vi kom satt Anita och försökte komma på rim på alla klapparna, vilket blev mer eller mindre totala nödrim. Det blev väldigt roligt vid julklappsutdelningen när hon var den enda som hade rimmat.

GOD JUL!!!

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer
Postat av: js

god jul!

2007-12-24 @ 22:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0