Lissabon, en stad eller ett land?

Hmmm...  ja det är frågan Jessica? I "Bonde söker fru" kunde vi igårkväll se Jessica undra denna fråga. Jag säger ingenting. Igår kunde vi även se bönderna göra sina val. Men en sak jag undrar är följande, varför har vi människor den försvarsmekanism som gör att vi bortförklarar vår kärlek när vi blir dissade? Från att tidigare deklarerat sin kärlek till att nu uttrycka att de var alldeles för olika och inte passar ihop. Det blir bara pinsamt. Det kan väl aldrig vara fel att vara ärlig och stå för sina känslor?


En del människor har en särskilt god talang att imitera dialekter och personer. Jag kan dock inte tillskriva min make denna talang och skäms idag å hans vägnar. Johan berättade att han imiterat Carl Bildt och Göran Persson på sin samhällskunskapslektion. Eleverna hade inte fattat någonting (jag har full förståelse). Johan kände väl själv att det blev lite pinsamt, men hade inte mage att stoppa, utan fortsatte upprepa lite skorrande "Bra för Sverige", när han liknade Carl Bildt. Jag rodnar av pinsamhet när han gör sina imiteringar, och tänker på de stackars eleverna... Kanske jag också borde ta till lite imiteringar för att piffa till mina undervisningar?


Vill idag passa på att hurra för Jennies återvändning till Älmhult. Efter 15 år är Jennie tillbaka till sin hemby Älmhult och jag får en riktig pendlar- och lunchpolare=)Det ser jag fram emot! Lycka till med jobbet!


Just nu samåker jag med tre andra kollegor. Detta är intressant och bjuder på nya upplevelser varje dag. Framförallt en kollega gör särskilt intryck - han är svårplacerad i bilen. Passagerarsätet: påpekar då gärna bilkörningen. Förarsätet: risk för trötthet. Baksätet: vill inte ha säkerhetsbälte. Bagaget: ?. Men han bjuder alltid på berättelser av en ovanligt god berättarteknik och med ett smittande skratt, så det är svårt att vara alltför hård mot karl'n.


Nu till upplösningen av årets bästa serie - Traveler! Börjar kl. 22 på Kanal 5.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0