Ladies night

Vilken kväll det var igår! Ladies night! (Okej vi saknade kanske Martin Stenmark m.fl...)


På grund av sjukdom och annat manfall blev vi till slut bara tre tjejer, jag, Sara och Hanna. Klackarna i taket och det blev en dunderkul kväll! Kvällen till ära fick jag för mig att locka håret... liknade mer Elisabeth Höglund än en snygg partypingla...

image23

Vi började kvällen med att äta lite Thai mat. Det är bra att ha en god grund i magen inför en hel kväll och natt med fest. Sara skrattade över att hon fått en skiva av en kollega som är 50+, som trodde han bränt ned lite moderna partylåtar..., men där tåget passerat för länge sedan i musikväg. Men skivan blev en hit under kvällen. Bailando, Cotton Eye You, Baby baby blev stora vinnare på skivan. Mycket dans, sång och luftgitarr... åh shit så snygga vi var! Visst är det rätt kul, när man går ut tycker man att man är ungefär världens snyggaste och man är stylad upp till tusen, när man kommer hem och ställer sig framför spegeln och ser sminket hänger under ögonen, håret tappat sin form, rödmosig i ansiktet...så undrar man vad som hände? Har jag gått sån här ute? Jag skyller på badrumsljuset.


Väl ute på Grace. Det är sällan jag känner mig gammal, väldigt sällan. Men vi kom lite väl tidigt in till stan och vi kände oss äldst på stadshotellet. Hanna börjar bjuda i baren. Killen i baren frågar om Hanna vill ha tjejshots. Detta skulle han inte ha sagt, Hanna tar väldigt illa vid sig och säger att det ska vi minsann inte ha, utan begär istället att få det starkaste och grabbigaste. Tre välfyllda shots med whiskeysmak kommer fram, Sara och jag vet inte vart vi ska ta vägen, det smakar skit. Nästa stopp i baren blev på Lagerlunden. Killarna i baren åmade sig för fullt för de yngre tjejerna med att visa hur de kunde slänga glasen åt vänster och höger och fånga dem i en snygg move. Vi var inte imponerade.


Folk trillade in och vi blev inte äldst på stället. Det blev en kul natt, massor med dans, träffade en kille som jag dansade bugg med, åh det är ju verkligen kul att dansa bugg. Sara, vi borde ta tag i vår buggkurs!


Gillade "fem i två-ragget" som kom fram och frågade "vill du med och köra?" Vad menade han? Jag sa nej tack.


Som våra kära och snälla makar är kom de och mötte oss utanför Grace vid stängningsdags. Johan fick promenera hem genom stan med en mycket pratglad fru.


Idag är det en pluggdag, har en bunt med pedagogikuppgifter att göra i mina distansstudier. Andra aktiviteter under dagen är matlagning (gör portionslådor inför veckan - vuxenpoäng om något va?) och joggingtur med Sara.


Två underbara tjejer - tack för igår!
image24

Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0