Kverulantisk dag

Årets gnälligaste dag - idag har allt varit fel. Började återigen dagen med en joggingtur. Idag själv. För att bättra på mitt dåliga självförtroende från gårdagen bestämde jag mig för att ta en rejäl löprunda på mellan 8-9 km. Dålig idé. Springa på morgonen på helt tom mage är inte bra (måste ha något att skylla på). Benen var tunga som bly, smärtan sved genom kroppen, hungern stod upp i halsen, det karga öländska landskapet med dess vindar ven kring mina öron... Efter denna runda har jag enbart beklagat mig under dagen och det mesta har varit fel. Stugan innehåller för mycket träinslag, köksstolarna är osköna, soffan får man ont i ryggen av, dåligt ljus i badrummet, borde vara klinker på golvet när man kommer in, de som jobbar på Malmö högskola är idioter (har gjort mina pluggförsök idag)...., har tillrättavisat alla i min närhet, hur de bör vara och leva, mamma & pappa ska åka till Gran Canaria - det var det också fel på förklarade jag - ett pensionärsställe.... Hoppas jag har några vänner och familj kvar imorgon. Alla dagar är inte goda dagar. Denna dag gör ont - bokstavligt. Jag har ont i ryggen, benhinnorna, låren, rumpan, magen, huvudet  och då är jag ruskigt gnällig, tyvärr.


Imorgon ska jag göra något jag sa att jag inte skulle göra - gå på Arn. I Barometern sågades filmen och fick en fjäder. Men sådant brukar ju inte betyda alltför mycket, det kanske rent av betyder att det är en kanonfilm! Vi får väl se helt enkelt. Morgondagen ska även ägnas till besök på ett större varuhus, nämligen IKEA.


Men nu är det Wallander på SVT och ett glas rött som gäller!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Jennie

För att vara så gnällig har du ett väldigt gott hjärta.
Igår skulle jag byta en tröja jag fått i julklapp från MQ, men typiskt nog fanns den inte i Växjö i rätt storlek, men däremot i Kalmar. Söta rara Cissi erbjöd sig då att åka in till stan i Kalmar för att hämta den till
mig + att lägga ut pengar så länge.

Tusen tack
min
goa rara vän!!!

KRAM Jennie

2007-12-29 @ 10:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0