Krig & brödrakamp

Ja, då var det ingen återvändå, nu är jag anmäld till Göteborgsvarvet. Nyårslöftet måste väl därför bli att göra en lite mer rejäl satsning vad gäller min löpträning så jag kan ta mig runt det där loppet. Men det ser jag fram emot - utmaningar är roligt! Jag har just nu nya löparskor och nya löparkläder, så åtminstone ser jag ju lite proffsig ut i min utstyrsel.


Ikväll har jag varit på Arn. Vad ska jag säga? Det är ingen tjejfilm direkt. Krig, svärdhuggning och heder. Längst fram hamnade vi, i den största salongen med en enorm filmduk... tänkte på de gamla i sällskapet så att de inte skulle missa något av filmen...., skojar bara, det var de enda platserna som fanns kvar. Platserna genererade hörselskada och nackspärr. Tur var att vi inte såg en film med text, hade varit mycket besvärligt att sitta och vrida huvudet efter texten som Kalle Anka äter majskolv. I två timmar satt jag och var mer eller mindre livrädd. Jag avskyr filmer som är otäcka, framförallt då jag inte kan stänga av ljudet eller springa in i köket, vilket är en smärre omöjlighet i en biosalong. Med krampaktiga tag om Johans arm och viskningar till Johan om "dör han?, dör han?" led jag genom filmen. Trodde jag skulle få lite stöd av mamma, men hon var helt inne i filmen och viskade bara tillbaka att den var bra med uppmaningen att jag skulle vara tyst. Men filmen var rätt ok, det var ju trots allt en del romantik i filmen och den är klart sevärd! Åh vilken ängel, så söt, skådespelerskan Sofia Helin är!

image32

Övrigt noterat från dagen är badmintonmatchen mellan Joakim & Johan. När man spelar badminton är det ganska bra att ha något att skjuta över nätet. Bröderna upptäcker att de inte har med sig några bollar hem till Kalmar. Anita hittar ett par gamla fjäderbollar från 70-talet som direkt sågas av (elit)spelarna. När Johan och jag går på stan, blir det ett besök på Inter Sport, där Johan ska köpa bollar. Efter samtal med expedit blir det ändå inga bollar. Johan går surt ut ur butiken och förklarar att expediten inte kan något om badminton, Johan köper minsann inte vilka bollar som helst - de ska vara snabba. Visste inte att du var en sådan badmintonspelare, Johan? Förväntningarna från min sida höjs till matchen. Väl i sporthallen med 70-talsbollarna. Badminton? Det var väl det ni skulle spela? Matchen liknade mer en tennismatch och fyra av fem bollar går långt utanför planen. Det är krig och då tar man i för kung och fosterland. Smasch och det viner genom luften - "ute!" och sen fortsätter det om och om igen... intressant match... Nej då, det blir bättre efter ett tag och de lyckas hålla i ett par bollar. Johan förlorade med 2-1 i set. Tur var väl också det, för Joakims spelhumör är inte att leka med då raket tidigare i matchen kastades och ord krängdes.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0