Julshopping

Idag har jag spatserat på stan för att hitta ett par julklappar. Jag var inte ensam på stan. Varenda kotte hade idag letat sig ut från sina små stugor och begett sig till staden. Helt enkelt hopplöst. Ungar som springer åt höger och vänster, barnvagnar som ska fram, pensionärsparet som kryper fram på gatan, de veliga som inte kan bestämma sig i kassan, de jobbiga som ska ha paketen inslagna i affären... har nog drabbats av familjen Krantz otålighet. Efter min stadsrunda beger jag mig ut till Citygross. Inget bra val. Media Markt, K-Rauta och vad alla butikerna heter har väl lockat varenda karl på 10 mils avstånd, parkeringen är totalt knökfull. Så sitter man i bilen påpälsad med varm jacka, irriterad över att värmen stiger alltmer i kroppen och av att alla i mitt tycke kör som idioter. Väl inne på Citygross, hittar jag vad jag ska och de har alla kassorna öppna och det går med en rasande fart. Bra Citygross! Min shopping fortsätter mot Maxi. En butik som jag inte gillar. Den är för stor. Jag plockar till mig kvällens matvaror och när jag är vid brödet kommer jag givetvis på att jag har glömt créme fraich, frågan är då ska jag gå tvärs genom hela butiken för att hämta den, köpa den på Konsum istället eller skita i den. Jag går irriterat genom butiken. Jag kommer sen till kassorna som har rekordlånga köer. Jag ler lite inombords, och glädjer mig i alla fall vid tanken att jag fortfarande inte jobbar som kassörska på Maxi. Den kön tänker jag inte ställa mig i, i alla fall. Ut ur Maxi och hämta en självscanningsapparat och scanna in varorna för att snabbt vara ute ur butiken igen. Självscanning, vilken toppengrej det är!


Dagens ros: snabba kassörskor på Citygross + självscanning

Dagens ris: veliga, söliga konsumenter

Dagens varning: se inte filmen Bröllopsnatten. Johan var igår och hyrde film och valde en film i Cissigenre - romantisk komedi. Vi började titta på filmen, där TV-bilden var delad i två bitar. Ok, tänkte vi det är väl parallella historier som inleder filmen... Vi tittade 5 min, och spolade sedan framåt, men nej bilden var uppdelad i två delar tvärs genom filmen och filmen handlade enbart om en dialog mellan två människor. Vi stängde av filmen.


Nu väntar en lugn kväll med mat & vin och Johan vill att jag ska ladda upp för morgondagens Premier League matcher. Snälla kan inte någon åka till London med Johan så han får se matcher in real.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Åsa

Cissi!
Jag beundrar dig som står ut med all denna fotboll ;)

2007-12-15 @ 20:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0