För vissa är sport religion

Så lyder Aftonbladets Sportmagasins slogan. Funderar över huruvida fotboll är Johans religion eller intresse. Häromkvällen när vi var ute och gick kvällspromenad med Malte, ser vi att folk i flera hus sitter och tittar på fotboll på TV. En mindre nervositet sprider sig i Johan. Vad är det för viktig match han missat när tre hus på samma gata sitter och tittar på matchen? Johan tycker helt plötsligt att jag och Malte går väldigt sakta, det blir en hiskelig fart hemåt. Idag råder också en viss spänning i min mans tycke - vilka matcher ska vi ägna dagen åt? Inter - Torino är en självklarhet. Zlatan är gud i denna familj. Men vilken premier league match blir det? Håller med dig Johan, spänningen är verkligen olidlig... eller inte. Eller är det Nora Strandberg på TV 4 som lockar?


Johan påtalade idag likheterna mellan mig och Malte. Inte utseendemässigt utan mer egenskapsmässigt, vilket Johan trodde bero på att vi båda är ensambarn. Malte och jag, är båda vana vid uppmärksamhet, bortskämda och inte vana vid alltför mycket stim. Malte är idag helt slut från gårdagens kalas. När bröderna Krantz (Johan, Joakim och hunden Ruben) busade ville Malte inte vara med utan gick istället och satte sig hos min pappa för att få lite kel.


För att åter, från gårdagen, påtala familjen Krantz hast i allt de gör, visade det sig att när Joakim & Annika kom hem till sin lägenhet i Kristianstad att nyckeln fortfarande satt i dörren. Joakim, hade visst glömt ta ur nyckeln i dörren som suttit där hela dagen...


Hur dåliga program får visas på TV? På TV 4 plus visas nu ett program som heter Licence to grill. Ett riktigt amerikanskt program, med en stor cool kille som grillar på världens bamsegrill framför en pool, antar att programmet avslutas med ett poolparty.


Vad händer denna gråmulna regniga söndag?
- Vi har gått en sväng på stan. Jag tittade på en fin tröja som jag förklarade var ett bra basplagg. Johan upplyste mig då om att jag ofta använde ordet basplagg i shoppingsammanhang och undrade om jag gjorde detta för att rättfärdiga mina köp. Jag tittade stumt på Johan, vi lämnade affären utan tröja.
- Jag ska gå en långpromenad med Hanna
- Jag sitter och begrundar allt fint jag fick från gårdagens kalas, återigen - tusen tack!!!

Imorgon är det nobelfest. Jag är inte bjuden.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Bengt

Hej!
Blir orolig när jag läser om familjen Krantz glömska! Håll dig skärpt Cissi! Stort ansvar vilar på dig. Har en bekant som när han kom hem bara hade kopplet med sig. Upptäckte först då att hunden var borta. Så illa är det inte med Johan hoppas jag. För övrigt, min bekant jag berättade om heter inte Krantz, men jag tror jag avstår från att uppge hans namn.
Hälsningar och tack för senast.
Bengt

2007-12-09 @ 16:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0